Search
Asset 2

وزارت خارجه آمریکا فروش بیش از دو میلیارد دلار تسلیحات به تایوان را تایید کرد

(Reuters/Tyrone Siu)
(Reuters/Tyrone Siu)
(Reuters/Tyrone Siu)

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که علیرغم انتقادهای چین از قرارداد فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، ایالات متحده اقدام به فروش تسلیحاتی به ارزش ۲/۲ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان کرده است. این قرارداد شامل ۱۰۸ تانک آبرامز M12AT‌ و ۲۵۰ موشک استینگر می‌شود.

وزارت امور خارجه چین روز گذشته با ابراز نگرانی در این خصوص از آمریکا خواسته بود که از این کار خودداری کند تا به روابط دوجانبه موجود خدشه وارد نشود.

آژانس همکاری‌ امنیتی دفاعی آمریکا روز دوشنبه از فروش احتمالی تجهیزات نظامی بیشتر در آینده خبر داد که می‌تواند شامل انواع تفنگ، مهمات، خودروهای زرهی و… باشد.

رویترز می‌گوید، ماه گذشته زمانی که خبر بررسی فروش این تسلیحات منتشر شد، وزارت امور خارجه چین به شدت نسبت به این اقدام ابراز نگرانی کرده بود.

ایالات متحده تامین کننده اصلی تسلیحات در تایوان است. پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. با این وجود تایوان  دارای دولت منتخب دموکراتیک، نیروی نظامی و پول مستقل است.

واشنگتن هیچ روابط رسمی با تایپه ندارد اما بر اساس قانون به این کشور برای دفاع از خود کمک می‌کند و منبع اصلی صادرات تسلیحات به تایوان است.

دولت تایوان در بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید « تایوان سرمایه گذاری در دفاع را سریع‌تر کرده است و به تقویت روابط امنیتی با ایالات متحده و کشورهایی با رویکرد مشابه ادامه خواهد داد. »

مطالب دیگر:

ماجرای شفای معجزه‌آسای یک راهبه بیمار با خواندن یک کتاب

چین بر روی گوشی‌های گردشگران در مناطق مسلمان‌نشین، برنامه‌های جاسوسی نصب می‌کند

تیرگان، جشن باد و رحمت و فرشته باران

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی