Search
Asset 2

بمب‌‌‏گذاری تایلند تأثیر منفی چشمگیری بر صنعت گردشگری این کشور گذاشته است

پادشاهی تایلند از صنعت گردشگری سالانه حدود ۶۱ میلیارد دلار درآمد کسب می‌‌‌‏کند.
پادشاهی تایلند از صنعت گردشگری سالانه حدود ۶۱ میلیارد دلار درآمد کسب می‌‌‌‏کند. (Taylor Weidman/Getty Images)
پادشاهی تایلند از صنعت گردشگری سالانه حدود ۶۱ میلیارد دلار درآمد کسب می‌‌‌‏کند.
پادشاهی تایلند از صنعت گردشگری سالانه حدود ۶۱ میلیارد دلار درآمد کسب می‌‌‌‏کند. (Taylor Weidman/Getty Images)

 

حادثه تروریستی اخیر که کشته و مجروح شدن ده‌‌‏ها گردشگر در بانکوک پایتخت تایلند را به‌‌‏دنبال داشت، موجب کاهش ۱۷ درصدی بازدیدکنندگان این کشور شده است.

به گزارش رویترز، میانگین ورود گردشگران به تایلند قبل از انفجار مرگبار ۱۷ آگوست، روزانه ۸۵ هزار نفر بوده که این رقم بعد از این حادثه به روزانه ۷۰ هزار نفر کاهش یافته است.

اما مقامات دولت نظامی تایلند مدعی‌‌‏اند، این رکود موقتی بوده و شرایط به سرعت به وضع سابق باز خواهد گشت.

وزارت گردشگری تایلند روز چهارشنبه با اظهار اطمینان از تغییر وضعیت اعلام کرد که آمارهای سالانه بدون تغییر مانده است.

انفجار بمب در معبدی پربازدیدکننده در منطقه‌‌‏ی تجاری اصلی بانکوک، منجر به جان باختن شش شهروند تایلندی و ۱۴ خارجی از جمله ۷ گردشگر چینی و هنگ‌‌‏کنگی شد. انفجاری که مقامات تایلند از آن به‌‌‏عنوان بدترین حادثه‌‌‏ی سالیان اخیر این کشور یاد کرده‌‌‏اند.

با وجود این جریان، وزیر گردشگری و ورزش‌‌‏ تایلند در یک کنفرانس خبری گفت: «تأثیرات انفجار معبد بر گردشگری احتمالا کوتاه‌‌‏مدت است و وضعیت این صنعت قطعا در سه ماه‌‌‏ی چهارم سال میلادی جاری بهبود خواهد یافت.»

پادشاهی تایلند سالانه از ۲۸.۸ میلیون گردشگر در حدود ۶۱ میلیارد دلار درآمد کسب می‌‌‏کند که بواسطه‌‌‏ی آن توانسته ضعف درآمد در بخش تولید و صادرات محصولات را جبران کرده، این کشور را به دومین کشور جنوب شرقی آسیا از لحاظ گردشگری تبدیل کند.

گردشگری تایلند با استفاده از سواحل رده بالا، عرضه‌‌‏ی غذاهای متنوع و ارائه‌‌‏ی تفریحات مورد علاقه‌‌‏ی گردشگران، حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را تأمین می‌‌‏کند.

بنابر اظهارات مقامات وزارت گردشگری، از یکم تا ۲۳ آگوست امسال، ۲.۱ میلیون نفر از از این کشور بازدید کرده‌‌‏اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۴، حدود ۳۱.۷ درصد افزایش داشته و دو میلیارد دلار درآمد تولید کرده است. همچنین کل شمار بازدیدکنندگان از یکم ژانویه تا ۲۳ آگوست هم به ۱۹.۶ میلیون نفر رسیده که بیانگر افزایش ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته است.

بررسی‌‌‏های موسسه‌‌‏ی ForwardKeys که روزانه رزروهای آنلاین بیش‌‌‏از ۱۴ میلیون سفر را پیگیری می‌‌‏کند، حاکی‌‌‏از آن است که ۶۵ درصد از رزروهای آنلاین تایلند در مدت پنج روز پس‌‌‏از انفجار بانکوک، بیشتر از مدت مشابه سال قبل لغو شده و بسیاری از سفرهای تجاری چینی‌‌‏ها به این کشور نیز لغو شده‌‌‏اند.

اکنون در شرایطی که دولت نظامی تایلند به‌‌‏طور جدی برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور تلاش می‌‌‏کند، این حادثه‌‌‏‌‌‏ی تروریستی فشاری بر برنامه‌‌‏های اقتصادی آن محسوب می‌‌‏شود.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی