Search
Asset 2

«تخت جمشید» گواهینامه‌‏ی برترین میزبانی را گرفت

(Tripadvisor)
(Tripadvisor)
(Tripadvisor)

مؤسسه‌‏ی گردشگری «تریپ اَدوایزر» Tripadvisor، در نظرسنجی سالانه‌‏ی خود از بازدید کنندگان، کاخ باستانی «تخت جمشید» را به‌‏عنوان بهترین مجموعه‌‏ی تاریخی از نظر میزبانی معرفی کرد.

«مسعود رضایی منفرد»، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید دراین باره گفت: «براساس نظرسنجی این مؤسسه‌‏ی بین‌‏المللی، از گردشگران خارجی، مجموعه‌‏ی تخت جمشید بیشترین رأی و گواهینامه‌‏ی برتری سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده است.»

این مؤسسه‌‏ که در ۴۲ کشور فعالیت دارد، هر ساله گواهینامه‌‏ی مهمان نوازی را به یکی از بناهای تاریخی اعطا می کند.

کاخ عظیم تخت جمشید، به‌‏عنوان یکی‌‏از مهم‌‏ترین کاخ‌‏های شهر باستانی پارسه یا پرسپولیس، سالیان بسیاری محل زمامداری پادشاهان دوران باشکوه امپراطوری هخامنشی بوده‌‏ است.

این کاخ در سال ۵۱۸ پیش‌‏از میلاد، در زمان پادشاهی داریوش بزرگ بنا شد. پس‌‏از داریوش بزرگ، فرزند و نوه‌‏اش، خشایارشا و اردشیر اول این مجموعه را توسعه دادند و از آن به‌‏عنوان دربار هخامنشی به مدت حدود ۲۰۰ سال استفاده شد.

سنگ‌نبشته‌ها و فلزنوشته‌های به‌‏جای مانده از این کاخ که برروی دیوارها و لوحه‌‏های حکاکی شده‌‏اند، اطلاعات بسیاری از فرهنگ و هنر این دوران پرشکوه ایران باستان را به‌‏دست می‌‏دهد.

طبق اظهارات باستان‌‏شناسان، اسکندر مقدونی، در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله ‌‏کرد و با به آتش کشیدن شهر پارسه و کاخ تخت جمشید،  بخش عظیمی از کتاب‌‏ها و آثار فرهنگی و هنری این دوران را از بین برد.

مجموعه‌‏ی تاریخی «تخت جمشید»، از سال ۱۹۷۹ با شماره‌‏ی ۱۱۴، به‌‏ ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسیده است.

اپک‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی