Search
Asset 2

تصمیم افغانستان مبنی‌‏بر حمله به مواضع نیروهای طالبان پاکستان

epochtimes

فرمانده‌‏ی پلیس قندهار گفته است، به نیروهای تحت امرش دستور داده تا شبه‌‏نظامیان طالبان مستقر در خاک پاکستان را از درون مرز افغانستان هدف قرار دهند.

«ژنرال عبدالرازق» که در مبارزه با این شورشیان تلاش‌‏های فراوانی کرده، درصدد است تا با سلاح‌‏های سنگین‌‏تری به مناطق استقرار طالبان در پاکستان حمله کند.

عبدالرزاق گفت: «دشمن در ۱۰۰ متری پاسگاه‌های پلیس مرزی پاکستان جا گرفته و به نیروهای افغان حمله می‌کنند که این یک ثبوت آشکار است.»

وی که در منطقه‌‏ی مرزی «شورآبک» در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر قندهار اظهار داشته که چند پناهگاه شورشیان را در آن سوی مرز منهدم کرده است.

ژنرال عبدالرزاق گفت: «هدف ما هم همین بود که عملیات متقابل انجام دهیم و محلاتی را که از آن‌جا به پاسگاه‌های مرزی و گشت ما حمله می‌شد، هدف قرار دهیم. با آن که از خط صفری دیورند ۳۰۰ متر فاصله داشت، ما از سلاح سنگین استفاده کردیم. به سربازانم دستور دادم که هر محلی را که از آن به ما حمله می‌شود، هدف قرار بدهند.»

فرمانده‌‏ی پلیس قندهار از وزارت امور داخله‌‏ی کشورش خواسته تا ضمن مذاکرات دیپلماتیک با پاکستان، از آنان بخواهند تا از حملات نیروهای طالبان مستقر در خاک  پاکستان ممانعت به عمل آورند.

وی در این باره گفته است: «خواست ما از وزارت داخله این است که از طریق وزارت خارجه با پاکستان در تماس شود تا این عمل تکرار نشود و اگر تکرار شود، دستور ما به نیروهای مان این است که از هر جایی که به آنها شلیک می‌شود، در مقابل آن جا را هدف قرار دهند، اگر در پاکستان باشد یا افغانستان.»

پیش‌‏تر مقامات پاکستانی درمورد این اظهارات افغانستان، اقدامات تروریستی شبه‌‏نظامیان طالبان را تکذیب کرده‌‏اند.

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی