Search
Asset 2

سرمای ناگهانی در شرق آسیا موجب مرگ ده‌ها تن شد

Taiwan Snow - Copy
Taiwan Snow - Copy
تعجب کاربر تایوانی در توییتر از بارش برف در تایوان، «ما در منطقه نیمه گرمسیری نیستیم؟ در تایوان برف می‌‌‏بارد!»

سرمای غیرمنتظره تا کنون موجب مرگ ۶۵ نفر و مختل شدن حمل و نقل در بسیاری از مناطق شرق آسیا شده است. این سرما در مناطق نیمه گرمسیری جنوب چین طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

تایوان

به گزارش آسوشیتدپرس در تایپه پایتخت تایوان کاهش شدید دما در ۱۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده و ۵۷ نفر که اکثر آنها افراد سالمند بودند در اثر سرما جان خود را از دست دادند.

به گفته مقامات تایوان بیشتر خانه‌های تایوان که در مناطق گرمسیری قرار دارند، فاقد دستگاه‌های حرارت مرکزی هستند و این سرمای شدید باعث شد افرادی که دچار مشکلات تنفسی و قلبی بودند جان خود را از دست بدهند.

به گزارش هواشناسی تایوان دمای معمولی شهر تایپه در ماه ژانویه حدود ۱۶ درجه سانتی گراد است سرمای شدید و ناگهانی باعث کشته شدن ۴۰ نفر در تایپه و ۱۷ نفر در مناطق اطراف تایپه جدید شده است. در ارتفاعات تایوان حدود ۹ سانتی متر برف باریده است.

ژاپن

در ژاپن نیز بر اثر بارش شدید برف در غرب و مرکز این کشور پنج نفر جان خود را از دست داده و احتمالا در روز دوشنبه نیز یک نفر کشته شده است.

خبرگزاری کیودو گزارش کرد که یکی از این قربانیان زنی است که هنگام برف روبی از پشت بام سقوط کرد. قربانی دوم در اثر تصادف رانندگی، یک زن و شوهر در اثر سقوط داخل کانال آب و مردی نیز در زیر برف روب جان خود را از دست دادند.

روز دوشنبه نیز یک پیرزن ۸۸ ساله در اثر رانش زمین جان خود را از دست داد.

برف سنگین حرکت اتومبیل‌ها و قطارهای سریع‌السیر ژاپن را دچار اختلال کرده و باعث لغو پروازها شده است.

چین

طی دو روز اخیر اکثر نقاط چین سردترین زمستان را طی چند دهه اخیر تجربه کرده‌‏اند. گوانگجو در سواحل شرقی چین که معمولاً هوای بسیار مرطوب و گرمسیری دارد، روز یک‌شنبه برای اولین بار از سال ۱۹۶۷ شاهد بارش برف بود.

خبرگزاری دولتی چین گزارش کرد که چهار کشاورز که برای مقابله با سرمازدگی توت فرنگی‌های خود درجه حرارت دستگاه‌های گرم کننده را بالا برده بودند، در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

این سرمای شدید که همزمان با نزدیک شدن تعطیلات سال نوی چینی این کشور را در برگرفته، باعث اختلال وسایل نقلیه مسافری از جمله اتومبیل‌ها، قطارها و پرواز هواپیماها شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی چین، دمای هوا در شمال کشور از روز پنج‌شنبه تا یک‌شنبه از ۱۶ درجه به هشت درجه سقوط کرد و در مناطق مرکزی و شرقی چین درجه حرارت به نسبت هوای معمول این مناطق بین شش تا هشت درجه کاهش داشت.

اداره هواشناسی چین از کاهش دمای هوا از سه تا هشت درجه دیگر در جنوب این کشور خبر داد.

کره جنوبی

روز یک‌شنبه برودت هوا در سئول پایتخت کره جنوبی، ۱۸ درجه زیر صفر کاهش یافت، که از سال ۲۰۰۱ تا کنون بی‌سابقه بوده است. میزان برف در جزیره ججو به ۱۲ سانتی متر رسید که از سال ۱۹۸۴ بیشترین میزان بارش است. فرودگاه این شهر از روز شنبه تا دوشنبه تعطیل شد.

حدود ۸۶ هزار مسافر که اکثراً گردشگر هستند، در این جزیره سرگردانند و به گزارش وزارت حمل و نقل و مقامات فرودگاه حدود ۱۱۰۰ پرواز لغو شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی