Search
Asset 2

عوارض و خطرات جراحی زیبایی شکم

از هر ۵ نفر که در انگستان تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته‌اند، ۱ نفر با خطر عفونت شدید روبرو شده است. (ADEK BERRY/AFP/Getty Images)
از هر ۵ نفر که در انگستان تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته‌اند، ۱ نفر با خطر عفونت شدید روبرو شده است. (ADEK BERRY/AFP/Getty Images)
از هر ۵ نفر که در انگستان تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته‌اند، یک نفر با خطر عفونت شدید روبرو شده است. (ADEK BERRY/AFP/Getty Images)


امروزه کم نیستند افرادی که برای داشتن اندامی متناسب و از بین بردن چربی‌های موضعی بدنشان دست به عمل جراحی زیبایی می‌زنند. عمل جراحی زیبایی شکم می تواند عوارض و خطرات جانبی زیادی به‌ دنبال داشته باشد.

به گفته‌ی یکی از اعضای انجمن جراحان پلاستیک ایران، انجام این جراحی برای بیماران عوارض مخرب و در اغلب موارد جبران ناپذیری را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر «نجات حسینی» در این خصوص گفت: «تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که جراحی زیبایی شکم و انجام مستمر این کار سلامت فرد را با خطر جدی مواجه می‌‌‏کند.»

وی گفت: «هم اکنون سه نوع عمل جراحی پلاستیک شکم ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) و یا ترکیب این دو روش استفاده می‌‌‏شود که اگرچه به ظاهر موفقیت آمیز بوده و موجبات رضایت فرد را فراهم می‌‌‏کند؛ اما عوارضی را به دنبال دارد.»

دکتر نجات حسینی با اشاره به این‌که بسیاری از کسانی که برای این نوع عمل جراحی اقدام می‌کنند از عوارض آن بی‌اطلاع هستند، برخی از این عوارض را عفونت، تجمع مایع، از دست دادن پوست، درد و تورم پاها ذکر کرد.

وی ورزش را بهترین راهکار برای کاهش وزن و رفع معضل چاقی عنوان کرد.

نتایج تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه تگزاس آمریکا انجام شده‌است نشان می‌دهد که از هر ۵ نفر که در انگستان تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته‌اند، ۱ نفر با خطر عفونت شدید روبرو شده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که هر چه افراد چاق‌تر باشند عوارض جراحی خطرناک‌تر خواهد بود.

نتایج یکی از نظرسنجی‌‌‏هایی که در کشور انجام شده است نشان می‌دهد که ۹۰ درصد زنان و ۳۰ درصد مردان قسمتی از جوارح خود را دوست ندارند و خواهان تغییر در آن هستند و برخی از آن‌ها با صرف هزینه‌های گزاف بدون توجه به عوارض آن، دست به عمل جراحی می‌زنند و در بسیاری از موارد نه‌تنها به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رسند بلکه سلامت و یا حتی جان خود را از دست می‌دهند.

برداشتن چربی به روش لیپوساکشن عوارض زیادی دارد و فقط در مواردی این عمل لازم است که بیمار در اثر چاقی مفرط در معرض خطر خفگی قرار دارد.

از جمله عوارضی که عمل جراحی لیپوساکشن و لیزر لیپولیز به دنبال دارد، خونمردگی و تورم، تجمع مایع (سروما)، آمبولی ریه و آمبولی چربی، بازگشت چربی، ایجاد سوختگی و فرورفتگی پوست، فرورفتگی، افتادگی و چین و چروک پوست، صدمه به عروق لنفاتیکف ایجاد زخم‌های طولانی مدت و نکروز بافت پوستی است.

به گفته‌ی دکتر«کیوان الچیان»، عضو انجمن متخصصان داخلی ایران، در صورتی که پس از عمل جراحی رژیم غذایی رعایت نشود چربی‌ها مجدداً برمی‌گردد.

وی بالا بودن سن افراد و داشتن بیماری‌هایی چون دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و ریوی و کم کاری تیروئید را در بروز عوارض جراحی لیپوساکشن موثر دانسته است.

اپک‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی