Search
Asset 2

کسب اقامت دائم کانادا از راه سرمایه‌‏گذاری

کانادا برترین‌ کشورجهان در گردشگری درمانی
(Charlotte Cuthbertson/Epoch Times) تصویری از آبشار‌‏های نیاگارا_ کانادا
تصویری از آبشار‌‏های نیاگارا_ کانادا (Charlotte Cuthbertson/Epoch Times)

 

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در بخش مهاجرت، اطلاعات مختلف مهاجرت به برخی کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ها را در اختیار خوانندگان قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏دهد.  بیشتر مطالب ارائه شده از وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های رسمی اداره مهاجرت هر کشور تهیه و صرفاً جهت افزایش اطلاع خوانندگان ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏گردند.

در دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، سیستم امتیاز‌‌‌‌‌‌‏بندی دخیل نیست و علاوه ‌بر آن، میزان تحصیلات و مهارت زبانی و سن شخص، تأثیری در روند کار ندارد؛ ولی در عوض قدرت مدیریت و سرمایه‌‌‌‌‌‌‏ی فرد، مورد ارزشیابی قرار می‌‌‌‌‌‌‏گیرد.

اگر درخواست فرد متقاضی درمقام سرمایه‌‏گذار مورد تأیید اداره‌‏ی مهاجرت کانادا قرار گرفت، فرد می بایست ظرف مدت ۳۰ روز سرمایه‌‏گذاری خود را در کشور کانادا انجام دهد. در این نوع ویزا فرد می‌‏توانداعضای خانواده‌‏ی خود را نیز با خود برای زندگی به کانادا ببرد.

برای دریافت این ویزا می‌‏توانید از واسطه‌‏ها یا موسسه‌‏هایی که این خدمات را عرضه می‌‏کنند کمک بگیرید. این موسسات شامل موسسات مالی می شود که توسط اداره مهاجرت کانادا تایید شده باشند. البته کمک گرفتن از این موسسات اختیاری است.

دریافت ویزای سرمایه‌‏گذاری بدون کمک واسط یا موسسات مالی معتبر

اگر فرد متقاضی از قصد ندارد به کمک موسسات مالی معتبر برای دریافت ویزا اقدام کند، می‌‏بایست سرمایه‌‏ی خود را از طریق حواله الکترونیکی وجوه (انتقال بانکی) که با نام «وایر ترانسفر» نیز شناخته شده است انجام دهد.

در این مورد فرد متقاضی می‌‏بایست فرم , ۲۴ KB شامل اطلاعات زیر را تکمیل کند:

نام و نام خانوادگی، آدرس محل زندگی، آدرس اداره‌‏ی مهاجرت که درخواست شما را بررسی می‌‏کند. شماره پرونده مهاجرت که شماره‌‏ا‌‏ی ده رقمی است و با حرف B شروع می‌‏شود . این شماره نمایانگر شماره‌‏ی پرونده‌‏ی فرد متقاضی برای سرمایه گذاری است.

استفاده از واسط یا موسسات مالی

امکان دارد که فرد متقاضی از واسطی در کانادا استفاده کند تا سرمایه‌‏گذاری خود را انجام دهد. این واسطه‌‏ها موسسه‌‏های مالی هستند که از طرف دولت کانادا تأیید شده‌‏اند. که جزء شرکت بیمه‌‏ی سرمایه‌‏گذاری کانادا هستند. این واسط سودش را از استان‌‏ها و مناطقی که فرد در آن سرمایه‌‏گذاری می‌‏کند دریافت می‌‏کند. فرد متقاضی که خواهان دریافت اقامت دائم کانادا  است می‌‏بایست واسط را مشخص کند و این باید واسط باشد که سرمایه شما را به شرکت بیمه‌‏ی سرمایه‌‏گذاری کانادا (CIC) معرفی کند.

پی دی اف فرم قرار‌‏داد تأیید شده توسط اداره‌‏ی مهاجرت که مابین شما و واسط موسسه مالی بسته می‌‏شود را از اینجا دریافت کنید.

CIC  فرآیند اجرایی را طوری تنظیم کرده است که سرمایه‌‏گذار(فرد متقاضی) می‌‏تواند از سرمایه‌‏ی خود به‌‏منظور تضمینی برای دریافت وام از دولت کانادا استفاده کند.

CIC پس از ۵ سال و سه ماه تمامی سرمایه‌‏ی متقاضی را به او برمی‌‏گرداند ‌‏البته همانطور که قبلاً ذکر شد فرد متقاضی می‌‏تواند از طریق این واسط از دولت کانادا وام دریافت کند.

پی دی اف فرم سرمایه‌‏‌‏گذاری کانادا تأیید شده توسط سایت اداره‌‏ی مهاجرت این کشور را از اینجا دریافت کنید. این فرم از ژانویه سال ۲۰۱۰ قابل اجرا است.

پس از ارسال مدارک متقاضی به اداره‌‏ی مهاجرت و تأیید آن‌‏ها برای سرمایه‌‏گذاری  قرار داد متقاضی ، یک کپی از قرارداد تأیید شده توسطCIC  به فرد سرمایه‌‏گذار داده می‌‏شود.

انصراف از سرمایه‌‏گذاری

اگر فرد سرمایه‌‏گذار بخواهد انصراف دهد، در صورتی‌‏که ویزای کانادی وی هنوز صادر نشده باشد، می‌‏بایست به اداره‌‏ی مهاجرتی که درخواست ویزای خود را داده و CIC خبر دهد. CIC پس از دریافت درخواست انصراف وی، ظرف مدت ۹۰ روز سرمایه فرد متقاضی را به او برمی‌‏گرداند. ولی اگر ویزای کانادای سرمایه‌‏گذار صادر شده باشد پس از ۵ سال این پول به سرمایه‌‏گذار برگرداننده می‌‏شود.

فرد متقاضی می‌‏تواند وضعیت درخواست خود را به‌‏صورت آنلاین چک کند. پس از قبولی قبل از رفتن به کانادا می‌‏بایست خود و اعضای خانواده‌‏، مدیکال یا آزمایشات پزشکی را بگذرانند؛ حتی اگر افراد خانواده قصد مهاجرت به کانادا را نداشته باشند. همچنین می‌‏بایست فرد متقاضی و تمامی اعضای خانواده‌‏ی بالای ۱۸ سال او که با وی به کانادا می‌‏آیند عدم سوء پیشینه از کشورشان دریافت کنند. انجام این پروسه را خود اداره‌‏ی مهاجرت طی ایمیلی به فرد متقاضی اطلاع می‌‏دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی اداره‌‏ی مهاجرت کانادا مراجعه کنید.(لینک مستقیم در این قسمت )

منتظر مقالات بعدی ما در بخش مهاجرت باشید.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی