Search
Asset 2

کنترل سرطان از طریق اصول و شیوه های طب چینی

کنترل سرطان از طریق اصول و شیوه های طب چینی
کنترل سرطان از طریق اصول و شیوه های طب چینی
shutterstock*
shutterstock*

روش های مختلف درمان سرطان از دوران کهن به طور مستند موجود است. اصول پشت درمانهای سنتی طب چینی شامل هر دو هم  توجه به حفظ تعادل به هنگام درمان می باشد و هم عمل همزیستی. دکتر «جو لیجونگ»، بنیانگذار موسسه هونگ کونگ درطب چینی، در خانواده ای متولد شد که دارای مشاغلی در طب چینی بودند. از دهه ۱۹۷۰ ، به مدت بیش از ۴۰ سال وی  با زحمت و جدیت زیاد در مورد سرطان و بیماری های غیرقابل معالجه پژوهش و مطالعه نمود. وی درمانهای سنتی خود را برای درمان های پزشکی به کار می برد.

 از نظر وی یک بیماری، با وضعیت ذهنی، شیوه و  سبک زندگی، و بسیاری از مسائل دیگر فرد مرتبط است. طب سنتی چینی رابطه بیماری را هم به عوامل درونی هم به عوامل بیرونی فرد مرتبط می داند. عوامل درونی مانند خوشی و لذت جویی، خشم و عصبانیت، نگرانی، وسواس، اندوه و غم، ترس، وحشت، هفت آسیب رساننده احساسی و هیجانی درونی نامیده می شوند. همچنین باد، سرما، گرما، خشکی، آتش، رطوبت و نموری، شش عوامل بیرونی تاثیرگذار به شمار می آیند. علاوه برآن، پاتوژن هایجدید مانند باکتری، ویروس، و انگل ها، به علاوه سایر عوامل شیمیایی، فیزیکی و دیگر عوامل خطرزا نیز از عوامل بیرونی محسوب می شوند.

طبیبان سنتی و قدیمی چینی اغلب می گفتند: «]لذت جویی و سرخوشی به قلب، خشم و عصبانیت به کبد، ناراحتی و غمگینی به شش ها، اضطراب به طحال، ترس به کلیه ها آسیب می رساند.»آنها به این مساله اشاره داشتند که چگونه اختلالات هیجانی – عاطفی مستقیما به ارگان ها و اعضای داخلی بدن آسیب می رساند.

دکتر جو گفت: «وضعیت ذهنی یک فرد می تواند روی عملکرد ارگان ها و اعضای داخلی بدن اثر بگذارد، و از این طریق روی سیستم دفاعی بدن نیز تاثیر بگذارد.» دکتر جو این طور شرح می دهد: در مجموعه کتب کیمیاگری درونی امپراتور زرد آمده است« چی می بایستی قبل از آنکه نیروهای اهریمنی بتوانند تجمع پیدا کنند، خسته شده باشد». «اگر فردی درستی و صداقت را دنبال نکند، نیروهای اهریمنی به او حمله خواهند نمود. عوامل ایجاد کننده سرطان بسیار پیچیده بوده و محدوده های مختلفی را دربر می گیرند، اما مطالعات و پژوهش ها نشان می دهند که کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن منجر به  جهش در ژن ها می شود. این جهش ژنی، نتیجه جوهر و اسانس درستی و صداقت آسیب دیده و بیمار است. مردم پیر و ناتوان و سست، آمادگی آنرا دارند که قربانی سرطان شوند. هم اکنون، افراد جوان همچنین از این بیماری در حال رنج بردنند. این احتمالا مربوط به اشعه های رادیو اکتیو، مصرف مواد مخدر، آلودگی هوا، مسمومیت های شیمیایی ناشی از غذا، استرس و دیگر عوامل است.»

دکتر جو معنقد است« به محض آنکه مردم متوجه شدند سرطان دارند، آنان شدیدا می ترسند و بسیار عصبانی می شوند. نمی توانند خوب بخورند یا بخوابند و همین کم خوابی و عصبانیتشان باعث می شود سیستم ایمنی بدنشان بدتر شود و منجر به مرگ آنان شود. زمانی که این هفت هیجان فردی نامتعادل شود، شرایط آنان تشدید می شود. اکثر مردم در اثر نوع درمان ها بیشتر می میرند تا خود بیماری. برطبق مجموعه کتب درونی امپراتوری زرد، در هنگام درمان یک تومور، هدف، از بین بردن بیش از نیمی از آن است. مسمومیت ناشی از آن می تواند منجر به آسیب هم نیروهای مثبت و هم منفی در بدن شود، و در نهایت احتمالا هر دوی این نیرو ها از بین می روند.»

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی