Search
Asset 2

آیفون ۶اس دوآل کُر ممکن است از بهترین تلفن‌‏های اندروید سال بعد نیز نیرومندتر باشد

iPhone 6. (BGR)
iPhone 6. (BGR)
iPhone 6. (BGR)
iPhone 6. (BGR)

آیفون ۶اس یک پردازنده A9 بسیار قدرتمند در داخل خود دارد که آن را درآزمون‌های تک‌هسته‌ای همتراز مک‌بوک رتینای اپل قرار می‌دهد و سبب می‌شود که بر تمام گوشی‌های هوشمند دیگر در آزمون محک غلبه ‌کند. جالب‌تر اینکه بر طبق اولین آزمون‌های محک انجام شده بر روی تراشه‌های اصلی آینده کوئال‌کام و سامسونگ، به نظر می‌رسد پردازنده گوشی هوشمند سال ۲۰۱۵ اپل، حتی از دو عدد از سریع‌ترین پردازنده‌ایی‌ که قراراست قدرت پردازش بهترین گوشی‌های اندروید سال بعد را فراهم کنند، سریع‌تر باشد.

پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوئال‌کام و اکسیوس ۸۹۹۰ هر دو به طور رسمی اعلام شده‌اند و هر دو قرار است که نسخه‌های مختلف سامسونگ گالکسی اس۷ سالِ بعد را راه‌اندازی کنند. علاوه بر این به احتمال زیاد اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در بسیاری از بهترین دستگاه‌های اندروید ۲۰۱۶ یافت خواهد شد.

پس از اینکه یک کاربر مقایسه‌ای از بهترین تراشه‌های گوشی سال ۲۰۱۶ را گردآوری کرد، آزمون‌های معیار پردازنده‌های اصلی جدید کوئال‌کام و سامسونگ به بیرون درز کرد. این مقایسه علاوه بر اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و اکسیوس ۸۹۹۰ شامل نمرات هوآوی کیرین ۹۵۰ و مدیاتک هلیو ایکس۲۰ نیز می‌شود.

این مقایسه همچنین شامل پردازنده A9 اپل می‌شود که به سادگی که در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ ۳ به سادگی در صدر تمامی پردازنده‌های رقیب قرار می‌گیرد. در آمون چندهسته‌ای این احتمال وجود دارد که برخی از این تراشه‌ها بهتر از A9 اپل که تنها دوآل کُر است، عمل کنند.

iphone-6s-a9-vs-galaxy-s7-snapdragon-820-exynos-8990-580x481

اپل همچنین قرار است پردازنده جدیدی را به نام A10 برای نسل گوشی‌های آیفون سال آینده راه‌اندازی کند که توسط تی‌اس‌ام‌سی تولید شود. با تمام احتمالات این پردازنده حتی قرار است از پردازنده امسال سریع‌تر باشد.

شایان توجه است که نتایج آزمون معیار، برای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و اکسیوس ۸۹۹۰ هنوز رسمی نشده و این مقایسه نمرات را برای دستگاه‌های عرضه نشده نشان می‌دهد. در نتیجه کوئال‌کام و سامسونگ قبل از اینکه این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۶ به بازار برسد، می‌توانند بیشتر روی پردازنده‌های گوشی خود کار کنند.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

1 دیدگاه دربارهٔ «آیفون ۶اس دوآل کُر ممکن است از بهترین تلفن‌‏های اندروید سال بعد نیز نیرومندتر باشد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی