Search
Asset 2

از بین رفتن میلیون‌ها دلار دارایی داعش در حمله هوایی آمریکا

(Safi Hamed/AFP/Getty Images)
(Safi Hamed/AFP/Getty Images)
(Safi Hamed/AFP/Getty Images)
(Safi Hamed/AFP/Getty Images)


به گزارش ان‌‏بی‌‏سی به نقل از مقامات آمریکایی، روز یک‌شنبه گذشته در یک حمله هوایی آمریکا به بانکی در موصل عراق، ده‌ها میلیون از پول‌های داعش از بین رفته است.

مقامات اشاره‌‏ای به میزان تلفات غیرنظامیان نکردند، همچنین مشخص نیست چه نوع ارزی در حمله به این بانک از بین رفته است. سازمان تروریستی در مجله انگلیسی زبان خود گفته که داعش از سکه‌های طلا استفاده می‌کند، ولی تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که داعش از دلار استفاده می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، آمریکا در ماه‌های اخیر با حمله به میادین نفتی و کامیون‌های نفت‌کش، منابع درآمد داعش را مورد هدف قرار داده است. این گروه تروریستی با فروش نفت ۴۰ میلیون دلار در ماه و یا ۵۰۰ میلیون دلار در سال به دست می‌آورد.

مقامات در گفتگو با سی‌‏ان‌‏ان از نابودی محل با دو بمب ۲۰۰۰ پوندی خبر دادند، ولی آن‌ها گفتند که خسارات بلند مدت به داعش بیشتر است. پیش از این نیز یک یا دو منبع مالی داعش توسط هواپیماهای آمریکا مورد هدف قرار گرفته بود.

آسوشیتدپرس مهرماه گذشته گزارش کرد که داعش روزانه ۳۰ هزار بشکه از سوریه و ۲۰ هزار بشکه نفت از عراق استخراج و توسط اعضای زن این گروه به‌صورت قاچاق در آنکارا و استانبول به فروش می‌رساند.

یک مقام ناشناس عراقی به آسوشیتدپرس گفت که داعش برای جلوگیری از حملات آمریکا به منابع نفتی از تانکرهای کوچک نفتی و پالایشگاه‌های مختلف استفاده می‌کند. همچنین به سرعت نفت را پمپاژ کرده و از محل خارج می‌کنند.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی