Search
Asset 2

افزایش ۱۰۰ درصدی طلاق در نوروز ۹۴

طلاق در ایران
(Screenshot via Youtube)
افزایش ۱۰۰ درصدی طلاق در نوروز ۹۴
افزایش ۱۰۰ درصدی طلاق در نوروز ۹۴ (Screenshot via Youtube)

شمار طلاق‌های ثبت شده در نوروز امسال، نسبت به نوروز سال گذشته بیش‌‏از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش‌‏های اعلام شده از سازمان ثبت احوال ایران، طی دوهفته‌‏ی نخست فروردین سال جاری، ۲۴۷۶ مورد طلاق در این کشور ثبت شده؛ این درحالی ست که شمار طلاق‌‏ها در مدت مشابه سال پیش ۱۱۶۲ مورد بوده است.

برهمین اساس شمار ازدواج‌‏های ثبت شده در نوروز سال گذشته ۸۹۲۳ مورد بوده که در نوروز امسال به تعداد ۶۳۲۵ ازدواج کاهش داشته است.

به گفته‌‏ی مسئولان ثبت احوال، شمار طلاق‌‏ها در ایران همچنان در شیب افزایشی است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران، اعلام کرده که شمار طلاق‌ها در ایران پیش‌‏از این ۱۸ مورد در ساعت بوده اما حالا به ۱۹ طلاق در ساعت افزایش یافته است.

«علی‌اکبر محزون» گفت: «در سال گذشته ۱۶۳ هزار و ۵۷۲ طلاق در ایران ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش‌‏از پنج درصد افزایش یافته است. همچنین شمار ازدواج‌ها در سال گذشته نیز ۶.۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۲ کمتر شده است.»

بنا به اظهارات این مقام مسئول، از شمار طلاق‌های سال پیشین، ۱۴۹ هزار و ۶۴۷ طلاق مربوط به شهرها و ۱۳ هزار و ۹۳۵ طلاق نیز مربوط به  روستاهای ایران بوده است.

در رتبه‌‏بندی استانی، استان‌‏های خراسان رضوی، گیلان و تهران به ترتیب دارای بیشترین آمار طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد نیز کمترین تعداد طلاق را ثبت کرده‌‏اند.

اپک‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی