Search
Asset 2

بهترین زمانی که به کسی بگویید: « من عاشقت هستم»

(mucahiddin/photos.com)
(mucahiddin/photos.com)

(mucahiddin/photos.com)
(mucahiddin/photos.com)

نقطه اوج یک رابطه عاشقانه، آن زمانی است که برای اولین بار از یار خود می شنوید که می گوید: « من عاشقت هستم» و یا« عشق من به تو بالاترین و عظیم ترین عشق است».

 اکثر مردم در مورد اینکه بهتر است چه موقع برای اولین بار این جمله را گفت، شک و تردید دارند و همچنین مطمئن نیستند که آیا بهتر است دست نگه دارند تا بعد از اینکه نشانه های ناشی از عشق و دوست داشتن در طرف مقابل دیدند و از عشق او مطمئن شدند این جمله را به او بگویند. در این خصوص نظریات متفاوتی وجود دارد؛ برخی معتقدند بهتر است حداقل از اولین قرار عاشقانه تان چهار تا پنج بار یا دو ماهی گذشته باشد و به احساس خود یا او در دوست داشتن یکدیگر مطمئن شده باشید، ولی برخی دیگر معتقدند زیاد منتظر نمانید و لازم نیست وقتی حلقه عروسی را در دست کردید این جمله را بگویید و بهتر است زودتر آن را بیان کنید. اما آیا براستی زمانی خاص برای گفتن این جمله در بار اول وجود دارد؟

به هر حال، در این مورد نمی توان یک نسخه واحدی برای همه پیچید و هر زمانی که حس می کنید موقع آن است می توانید آن را بیان کنید و زیاد منطقی و با حساب و کتاب این کار را انجام ندهید. زمان دادن برای گفتن آن تنها می تواند در تقویت اعتماد و اطمینان طرف مقابل در گفته شما تاثیر داشته باشد، چرا که پس از گذشت مدتی از  رابطه و داشتن تجربه های مختلف و گاهی ناخوشایند و سختی هایی که در هر رابطه ای کم و بیش به چشم می خورد، می تواند مطمئن باشد جمله شما واقعی است و امکان تغییر آن کم است.

ایجاد عشقی عمیق، البته نیاز به زمان دارد، و گفتن اینکه ” من تو را عمیقا و واقعاً دوستت دارم و عاشقت هستم” آنهم تنها پس از گذشت مدت کوتاهی با هم بودن و رابطه داشتن، چندان منطقی به نظر نمی آید و شاید موجب شود که طرف مقابل فکر کند که  شما در مورد موضوع به این جدی و مهمی چندان جدی نیستید. با این وجود، از آنجا که عشق می تواند در همان نگاه اول هم اتفاق بیافتد، شما امکان دارد بعد از مدتی بسیار کوتاه، بگویید “من عاشقت هستم” و این نشانه احساس شما در آن لحظه خاص است.

عشق های واقعی و عمیق، در واقع، بیشتر در رفتار به حساب می آیند تا صرفا در کلام. گاهی اوقات “من عاشق هستم” به کلام نمی آید اما بدین معنی نیست که او عاشق شما نیست.

وقتی ناصر، پس از ۲۵ سال زندگی مشترک، از همسرش پرسید که آیا او را دوست دارد و عاشقش هست یا نه؟ همسرش تعجب کرد و فکر کرد شوهرش مشکلی دارد یا اینکه خسته و پریشان است. به او گفت به نظر می آید به استراحت نیاز داری. اما وقتی اصرار همسرش را برای پاسخگویی دید، و چاره ای جز پاسخگویی نبود و به وی گفت” بعد از بیست و پنج سال شستشوی لباس ها، پختن غذا، تمیز کردن منزل، آوردن بچه، و… چطور می تونی این سوال را از من بپرسی؟ لابد من تو را دوست داشتم که تمام مدت این کارها را برای تو و در منزل تو انجام می دادم”.

در هر حال، گفتن صادقانه ی دوستت دارم، مشکلی ایجاد نمی کند، اما مساله در تفاوت ایجاد و رشد عشق در دو نفر و همچنین در داشتن تفاوت های فردی و شخصیتی در رشد عشق و تمایل به بیان آن و آشکار کردن این مساله قلبی می باشد. تفاوت هایی بین زن و مرد در بیان عشق وجود دارد. پژوهش ها نشان می دهند که مردان در کل، تمایل دارند زودتر از زنها اعتراف به دوست داشتن بکنند و بیشتر از زنها از شنیدن اعتراف به دوست داشتن از طرف مقابل خود خوشحال می شوند. پژوهشی نشان داده است که مردها به طور متوسط حدود ۸۸ روزی طول می کشد تا به یار خود بگویند که عاشقش هستند، ولی این مدت در زنها، حدود ۱۳۴ روز بوده است. علاوه بر آن، ۳۹ درصد مردها در همان ماه اول به معشوق خود گفته بودند که عاشقش هستند درحالی که ۲۳ درصد زنها این جمله را در ماه اول گفته بودند.

* دکترمعصومه خسروی دارای دکترای تخصصی در روانشناسی تربیتی، استادیار دانشگاه، با ۱۵ سال سابقه تدریس، تحقیق، تالیف و مشاوره در زمینه‌‌‌‌‏های تربیتی و آموزشی

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی