Search
Asset 2

تظاهرات هزاران نفر علیه نفوذ پکن در رسانه‌های تایوان

ده‌ها هزار نفر از مردم تایوان در مقابل مقر ریاست جمهوری این کشور جمع شدند و اعتراض شدید خود را به نفوظ حزب کمونیست چین در رسانه‌های تایوان ، نشان دادند (اپک تایمز)
ده‌ها هزار نفر از مردم تایوان در مقابل مقر ریاست جمهوری این کشور جمع شدند و اعتراض شدید خود را به نفوظ حزب کمونیست چین در رسانه‌های تایوان ، نشان دادند (اپک تایمز)
ده‌ها هزار نفر از مردم تایوان در مقابل مقر ریاست جمهوری این کشور جمع شدند و اعتراض شدید خود را به نفوظ حزب کمونیست چین در رسانه‌های تایوان ، نشان دادند (The Epoch Times)

ده ها هزار نفر از  مردم تایوان روز ۲۳ ژوئن برابر با ۲ خرداد ، در حالی که باران به شدت می‌بارید به خیابان‌ها آمدند و خواستار ممنوعیت فعالیت رسانه‌های طرفدار رژیم کمونیستی چین در تایوان شدند.

در سال‌های اخیر، چین به رسانه‌های محلی تایوان، احزاب سیاسی و دیگر بخش‌های جامعه تایوان نفوذ کرده است تا شهروندان تایوانی را متقاعد سازد که آینده‌ای را که در آن این جزیره با سرزمین اصلی  « متحد » می‌شود را بپذیرند. اما این تظاهرات بزرگ معادلات پکن را به هم ریخت.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. با این وجود تایوان  دارای دولت منتخب دموکراتیک، نیروی نظامی و پول مستقل است. حکومت چین در سال‌های اخیر به استخدام نیروهای نظامی تایوانی برای انجام جاسوسی اقدام کرده است و باندهای محلی را برای ارعاب منتقدان چین استخدام کرده است.

در تجمع بزرگ دیروز در مقابل ساختمان دفتر ریاست جمهوری، سیاستمداران، ستارگان تلویزیون و سینما، و معلمان و استادان دانشگاه در میان کسانی بودند که در حمایت از دموکراسی و آزادی در تایوان سخنرانی کردند.

آنها تلویزیون چانگ تین، چین تایمز و سایر رسانه های طرفدار پکن را محکوم کردند، چرا که پوشش اخیر تظاهرات مردم هنگ کنگ علیه یک لایحه استرداد بحث برانگیز به چین را سانسور کردند. مردم تایوان این رسانه‌ها را « رسانه‌های سرخ » می‌نامند. رنگ سرخ، رنگ نمادین حزب کمونیست چین است.

رئیس جمهور تایوان نیز حمایت خود را از این تظاهرات در مراسم افتتاحیه نشست انجمن بین المللی زنان در روز ۲۳ ژوئن ابراز کرد و گفت « من معتقدم که این تظاهرات می تواند جامعه تایوان را بیدار کند. »

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار اپک تایمز گفت: شما نمی توانید هیچ گونه خبری در مورد کشتار میدان میدان تیان‌آن‌من در وب سایت تلویزیون چانگ تین پیدا کنید. پوشش خبری آنها شباهت به رسانه‌های دولتی چینی است. اگر به این شکل ادامه دهیم ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آینده به هنگ کنگ دیگری تبدیل خواهیم شد.

کوین هج لی، فیلمساز مستند نیز در مورد خطر اخبار جعلی مطبوعات طرفدار پکن هشدار داد و گفت اگر رژیم چین قصد حمله به تایوان را داشته باشد رسانه‌های سرخ آن را پوشش نمی‌دهند. آنها برای رژیم چین کار می‌کنند و قدرت اداری و حاکمیت تایوان را به خطر می اندازند.

وانگ دینگ یو، یکی از قانونگذاران حزب دموکراتیک نیز گفت رسانه های قرمز در واقع رسانه نیستند، بلکه گروه‌های لابی‌گری رژیم چین در تایوان هستند.

مطالب دیگر:

عفو ​​بین‌الملل خشونت پلیس هنگ کنگ علیه معترضین را محکوم کرد

رأی دادگاهی در لندن : جنایت چین علیه بشریت / برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان

عذرخواهی رهبر هنگ کنگ در نتیجه تظاهرات میلیونی مردم

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی