Search
Asset 2

داعش کلیسا‌‌‌‏ها و مکان‌‌‌‏های مقدس مسیحیان را منفجر می‌‌‌‏کند

داعش دولت اسلامی
(YOUNIS AL-BAYATI/AFP/Getty Images)
داعش دولت اسلامی
(YOUNIS AL-BAYATI/AFP/Getty Images)

گزارش‌های پراکنده حاکی از آن است که نیروهای دولت اسلامی کلیسای مریم مقدس در شمال شهر موصل عراق را منفجر کرده‌اند. این انفجار عصر پنج‌شنبه با استفاده از مواد منفجره  رخ داد.

داعش پیشتر این کلیسا را مکانی برای اقامت رهبران کشورهای اروپایی، عرب و شرق آسیا در نظر گرفته بود که در اثر انفجار کلیسا کاملا نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری کرد NRTTV ، علاوه بر کلیسا خانه‌های ساکنان مسیحی نیز تخریب شده است. این خبرگزاری گفت که شبه نظامیان دولت اسلامی در تیرماه با ساکنان مسیحی موصل اتمام حجت کرده بودند که باید مسلمان شوند، مالیات مذهبی بپردازند و شهر را ترک کنند، در غیراین‌ صورت اعدام می‌شوند. پس از آن بیشتر مسیحیان از شهر گریخته و به صدها هزار آواره‌ی دیگر پیوستد.

گروه اسلامی تعدادی از ساختمان‌های مقدس از جمله مساجد، مقبره‌های باستانی را منفجر کرده است. چند هفته‌‌ی پیش این گروه به دیواری که توسط آشوریان ساخته شده بود آسیب رساندند. سال گذشته نیز داعش آرامگاه یونس پیامبر را که در انجیل به آن اشاره شده است منفجر کردند.

تخریب کلیسای موصل بخشی از مبارزه‌ی گروه اسلامی علیه مسیحیان است، که در پی آن نیز در یک ویدئو که هفته‌‌ی گذشته توسط گروه اسلامی منتشر شد، ۲۱ مسیحی قبطی در لیبی توسط این گروه گردن زده شدند.

پاپ فرانسیس در بیانیه‌ای‌ که به این مناسبت منتشر کرد گفت:«آنان به راحتی کشته شدند، چون مسیحی بودند. خون برادران و خواهران مسیحی ما شاهد فریادهایی بود که شنیده شد. تفاوتی نمی‌کند که آن‌ها کاتولیک، ارتدوکس، قبطی یا پروتستان بودند.»

همچنین به تازگی داعش دست کم ۷۰ نفر از ساکنان آشوری یک روستای مسیحی‌نشین را در شمال سوریه ربودند؛ از وضعیت ربوده شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست.

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی