Search
Asset 2

دانشمندان می‌گویند که امکان دارد اقیانوسی در سیاره پلوتون مخفی شده باشد

OceanOn Ploto

آیا اقیانوسی زیر سطح پلوتون وجود دارد؟ دانشمندان بر اساس کاوش‌های سال پیش فضاپیمای نیوهورایزنز از سطح این سیاره و تحقیقات جدید، در حال ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص هستند.

بنابر اخبار منتشر شده، این مطالعه که به سرپرستی «براندون جانسون»، زمین شناس دانشگاه براون انجام شده، نشان می‌دهد که به احتمال زیاد بیش از ۱۰۰ کیلومتر آب مایع زیر سطح سیاره پلوتون وجود دارد. همچنین پژوهش‌ها از کشف نوعی ترکیب خبر می‌دهد که ظاهراً شبیه نمک دریای خشک شده است.

محققان با روش «مدل‌سازی ضربه دینامیکی» از طریق دهانه بزرگی روی سطح پلوتون، به این نتایج دست یافتند.

اخبار تکمیلی از دانشگاه براون حاکی از آن‌است که «تحقیقات روی اسپوتنیک پلانوم متمرکز بوده است. اسپوتنیک پلانوم دهانه‌ای قلبی شکل به اندازه ۹۰۰ کیلومتر است، که به احتمال زیاد در اثر برخورد جرمی به قطر ۲۰۰ کیلومتر ایجاد شده است.»

بر اساس اظهارات محققان: «…. تاثیر جرمی به اندازه‌ای بزرگ که بتواند گودالی به اندازه اسپونتیک پلانوم با سرعتی در آن منطقه منظومه شمسی درست کند شبیه سازی شد و نتیجه گیری شد که چنین جرمی در این منطقه ۲۰۰ کیلومتری نشانگر وجود اقیانوسی در لایه‌های زیرین این سیاره است.»

بهترین سناریو برای  شبیه سازی چنین پدیده‌ای در این بخش پلوتون، نیازمند اقیانوسی با بیش از ۱۰۰ کیلومتر عمق و حدود ۳۰ درصد نمک است.

دانشمندان امیدوارند با تجزیه و تحلیل بیشتر روی داده‌های جمع آوری شده از کاووشگر نیوهورایزنز به بینش بیشتری در این خصوص دست یابند.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی