Search
Asset 2

موجودات فضایی وجود دارند؟ / ناسا به این کشف نزدیک شده است

Nasa - Copy

Leading Scientist Says NASA Close To Knowing Whether Alien Life Exists

در یک پیش‌بینی جسورانه، یکی از دانشمندان برجسته‌ی جهان، مدعی شد که ناسا نزدیک به کشف این است که آیا موجودات فضایی واقعاً وجود دارد.

این خبر را روز سه شنبه، دکتر «جان گرانزفلد»، فیزیکدان و فضانورد سابق و رئیس هیئت مدیره و مأموریت علمی ناسا در گفتگو با کمیته‌‏ی علم، فضا و فناوری اعلام کرد.

دکتر گرانزفلد گفت: «آیا ما انسان‌‏ها تنها هستیم؟ سوالی که بسیاری از ساکنان سیاره‌‏ی زمین به دنبال پاسخ آن هستند. ما در آستانه ی دستیابی به پاسخ این پرسش هستیم.»

وی و سایر محققان ناسا با توصیف تحولات اخیر علمی در این زمینه از قانونگذاران خواستند تا سطح فعلی بودجه برای اکتشاف فضایی را حفظ کنند.

یکی از دستاوردهای ناسا تکمیل اولین سفر کاوشگر فضایی «نیو هورایزن»، به سیاره‌ی پلوتو روی بیرونی‌ترین‌ لایه‌ی منظومه‌ی شمسی است.

تا کنون از این سفر داده‌های کمی به زمین رسیده است و ۱۶ ماه طول می‌کشد تا این اطلاعات به زمین برسد.

دکتر «آلن استرن»، محقق این ماموریت فضایی گفت: « ما شواهدی از یخچال‌های طبیعی نیتروژن بدست آوردیم….. و همچنین رشته کوهی به ارتفاع کوه‌های راکی ….. این واقعا سفری علمی‌‏ست.»

علاوه بر اطلاعات با ارزش پلوتو، طی تحقیقات برای یافتن حیات‌ بر روی سیارات، ناسا موفق به کشف یک سیاره مانند زمین در فاصله‌ی ۱۴۰۰ سال نوری از ما شد.

سیاره‌ی کشف شده جدید که کپلر ۴۵۲ نامگذاری شده، در یک فاصله‌ی قابل سکونت در کهکشان راه شیری قرار دارد.

کپلر در فاصله‌‌‏‌‌‏ای تقریباً مشابه فاصله‌ی زمین با خورشید، به دور ستاره‌اش می‌چرخد و تخمین زده می‌شود به دلیل داشتن سطح صخره‌ای دو برابر زمین نیروی جاذبه داشته باشد.

ناسا این سیاره را پسر عموی بزرگ‌تر و پیرتر زمین نامید.

اپک‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی