Search
Asset 2

تحقیق نهادهای امنیتی آمریکا از گروه‌ کمونیستی خرابکار آنتیفا

درباره گروه خرابکار و کمونیستی آنتیفا جورج فلوید خشونت‎های آمریکا خرابکاری آنتی فا رابطه آنتی فا با مرگ جرج فلوید سازمان تروریستی تحقیقات اف بی آی
(Amy Osborne/AFP/Getty Images)

دادستان کل ایالات متحده، ویلیام بار می‌گوید که تحقیقات وسیعی درباره گروه خرابکار و کمونیستی آنتیفا در حال انجام است، ولی این لزوماً به این معنی نیست که اعضای این گروه به زودی بازداشت می‌شوند. به گفته یک مأمور ویژه سابق اف‌بی‌آی، این نوع تحقیقات، اگر مسیر درست خود را طی کند، معمولاً زمانی طولانی نیاز دارد.

کریستوفر ری، آنتیفا را به عنوان یکی از مقصرین خشونت‌های اخیر در آمریکا می‌‏شناسد که پس از مرگ جورج فلوید روی داد.

مارک روسکین، از اعضای سابق اف‌بی‌آی، می‌گوید که کار اف‌بی‌آی این نیست که از شهری به شهری دیگر در پی افرادی باشد که اغتشاش و خرابکاری می‌کنند. اینها موضوعات محلی در هر جایی هستند. اما وقتی یک گروه به طور سازمان‌یافته جرایمی را مرتکب می‌شود، و بحث تروریسم داخلی مطرح باشد، اف‌بی‌آی وارد عمل می‌شود.

با این وجود، چنین تحقیقی «اگر بخواهد کارآمد باشد، باید طولانی مدت باشد.»

ویلیام بار، روز هشتم ژوئن به فاکس نیوز گفت که مقامات فدرال در حال انجام تحقیقات درباره افراد خاصی هستند که با آنتیفا ارتباط دارند. به گفت وی مزیت یک تحقیق کامل و طولانی مدت این است که طی آن «آن سازمان اساساً می‌تواند از بین برود.»

وی گفت « انجام یک تحقیق یک یا دو ساله که منجر به دستگیری ۳۰ عضو سطح بالا یا حتی نفرات بیشتری شود، می‌تواند واقعاً بسیار مؤثر باشد.»

وی گفت که یک رویکرد خاص می‌تواند تحت پیگرد قرار دادن اعضای آنتیفا از طریق قانون سازمان‌های تحت تاثیر و فاسد (RICO) باشد، که مجازات‌های طولانی‌تر و سنگین‌تری را برای افراد درگیر در فعالیت‌های مجرمانه آن سازمان در بر دارد.

به گفته روسکین چندین دهه حبس اعضای مهم، نه تنها آن سازمان را ویران می‌کند، بلکه باعث می‌شود که دیگر افراد متعلق به آنها که هنوز آزاد هستند و فکر می‌کردند که نابود شدن سازمان‌شان یک شوخی است، با دیدن محکومیت ۲۸ ساله دوستانشان، در طرز فکر خود تجدید نظر کنند.

ویلیام بار اذعان داشت که سازمان یافتگی آنتیفا بسیار بی‌قائده و بی‌قید است و افرادی هستند که می‌توانند در هر موقعیت معینی به عنوان رهبر شناخته شوند.

یک گزارشگر که موفق شد به طور مخفیانه و در راستای پروژه رسانه‌ای وریتاس، به مقر گروه آنتیفا در پورتلند، اورگان نفوذ کند، گفته است که برخی از قسمت‌های این گروه بسیار سازمان یافته است، از جمله مراحل به عضویت در آمدن، پروتکل‌های امنیتی و ایراد سخنرانی در مورد اقدام خشونت آمیز.

این خبرنگار گفت که «شاخه پورتلند این گروه، به نام «رز سیتی آنتیفا»، تقریباً مانند یک شرکت و نهاد، سازمان یافته به نظر می‌رسد، و از بودجه، یا منابع خارجی بهره‌مند می‌شوند.»

ویلیام بار گفت «به نظر می‌رسد منابع مالی برای آنها وجود دارد و ما پیگیر این منابع مالی هستیم. در بعضی از این رویدادها سازماندهی بسیار بالایی وجود دارد و تاکتیک‌های هماهنگ شده وجود دارد، و ما به دنبال آن هستیم.»

مارک روسکین نیز معتقد است که اف‌بی‌آی احتمالاً منابع مالی آنتیفا را از طرق مختلف ردگیری خواهد کرد. به گفته وی اف‌بی‌آی ممکن است مأمورین مخفی خود را برای نفوذ به داخل آنتیفا بفرستد و سایر ابزارهای رهگیری الکترونیکی و نظارتی استفاده کند.

مطالب دیگر:

ریشه‌‌‌‏های کمونیست: گروه افراطی ضد فاشیسم چه کسانی هستند؟

چرا باید گروه «آنتیفا»، تروریستی قلمداد شود؟

استراتژیست تجارت: این پاندمی در درک ماهیت واقعی حزب کمونیست چین به ما کمک می‌کند

رهبر حزب محافظه‌کار کانادا: زمان بیداری ملت‌های آزادیخواه و همکاری مشترک علیه حزب کمونیست چین رسیده است

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی