Search
Asset 2

ده‌ها تن از کودکان در زیمبابوه «موجودات فرازمینی» را دیده‌‏اند

فرازمینی ها موجودات فضایی زیمبابوه سفینه
ده‌ها تن از کودکان در زیمبابوه «موجودات فرازمینی» را دیده‌‏اند
فرازمینی ها موجودات فضایی زیمبابوه سفینه
تصویری از یک زمین بازی. در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۹۴، در مدرسه ابتدایی آریل در زیمبابوه، ده ها تن از کودکان در زنگ تفریح در حیاط مدرسه، ظاهراً شاهد فرود سفینه‌ای به شکل دیسک بودند که دو موجود عجیب و غریب از آن بیرون آمدند. (Pong Moji/iStock)

اپک تایمز در بخش ماوراء دانش، در جستجوی تحقیقات و گزارش‌‏هایی است که به تصورات ما بال و پر دهد و راه را برای مسائل امکان‌پذیر جدید باز کند. در بخش نظرات، لطفاً افکار و عقاید خودتان را درباره این موضوعات بحث‌برانگیز با ما به اشتراک بگذارید.

دیروز بیست‌ویکمین سالگرد مشاهده موجودات فرازمینی بود که قبل از محو شدن از صحنه ماجرا، توجه بسیاری از مردم را در سراسر جهان به خود جلب کردند. برای ۶۰ دانش آموز مدرسه آریل در شمال شرقی زیمبابوه و سایر ساکنان محلی که شاهد آن بودند، تأثیر این رویداد همچنان زنده باقی مانده است.

فیلمی با عنوان «پدیده آریل» به کارگردانی فیلمساز راندال نیکرسون قرار است امسال اکران شود. این فیلم شامل مصاحبه‌های جدید با دانش آموزانی است که واقعاً شاهد این ماجرا بودند و جزئیات آن روز را به یاد می‌آورند. این فیلم همچنین دارای تصاویری است که مستقیماً بعد از این حادثه در سال ۱۹۹۴ تهیه شدند و در آن دانش آموزانی را نشان می‌دهد که با «جان ای. مک»، روانپزشک دانشگاه هاروارد، درباره آنچه که شاهد آن بودند صحبت می‌کنند.

کودکان فرود سفینه‌ای به شکل دیسک را در نزدیکی مدرسه شرح دادند. گفته شد که این موجودات عجیب و غریب به دانش آموزان نزدیک شده بودند.

«تیم لیچ»، رئیس دفتر بی‌بی‌سی در زیمبابوه، نیز بلافاصله بعد از واقعه با کودکان مصاحبه کرد. لیچ به نیکرسون گفت که این رویداد، «واقعاً چشم‌انداز جدیدی از زندگی، جهان و همه چیز آن را به من نشان می‌دهد.»

او گفت: «به‌خاطر جهان نمی‌خواهم آن را از دست بدهم.»

دکتر مک (۲۰۰۴ – ۱۹۲۹) به‌خاطر کار با افرادی که مشاهده موجودات فرازمینی را گزارش کردند، مورد انتقاد بسیاری فراتر از ابعاد این حادثه قرار گرفت. براساس وب‌سایت موسسه جان ای. مک: «علاقه مک به جنبه‌های تکاملی این تجربه‌های خارق‌العاده و پیشنهاد او مبنی‌بر اینکه این تجربه باوجود واقعی بودن، احتمالاً ماورائی‌تر از ماهیت فیزیکی آن است، به‌طور گسترده‌ای در رسانه‌ها به‌عنوان تأیید گزارش حاکی از واقعیت موجودات فرازمینی انعکاس پیدا کرد.»

در سال ۱۹۹۴، رئیس دانشکده پزشکی هاروارد، «دانیل سی. توس‌تسون» به کمک همکارانش تحقیق مک را به‌صورت محرمانه دوباره مورد بررسی قرار داد. این بررسی مجدد که توجه عموم مردم را به خود جلب کرد، سبب بروز برخی چالش‌ها شد. اما پس از ۱۴ ماه بررسی و تحقیق، هاروارد طی بیانیه‌ای اظهار داشت که مک «در مقام هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد باقی می‌ماند.» رئیس دانشکده مجدداً بر «آزادی آکادمیک دکتر مک در مطالعه موضوعات مورد علاقه‌اش و بیان نقطه‌نظرات خود بدون هیچ مانعی» تأکید کرد.

بااین‌حال، تأکید کرد: «دکتر مک که شور و شوق وافری در توجه و مطالعه این گروه از افراد دارد، یعنی [افرادی که معتقدند توسط بیگانگان ربوده شده‌اند]، باید مراقب باشد که به هیچ طریقی، استانداردهای بالای مورد نیاز برای انجام کار عملی و تحقیقات بالینی که مشخصه این دانشکده بوده است را نقض نکند.»

«سین کریستی»، خبرنگار آفریقایی روزنامه «میل اند گاردین»، سال گذشته رویداد مدرسه آریل را مورد پیگیری قرار داد. او نوشت: «ستاره‌شناسان در سراسر منطقه به‌سرعت گزارش دادند که[در زمان فرود موجودات فرازمینی در مدرسه آریل] ‘صحنه نمایش اتش بازی’ تا صحرای زامبیا و بوتسوانا دیده می‌شد که بارانی از شهاب‌سنگ بوده است.»

با‌این‌حال، «سینتیا هیند»، کارشناس محلی گفت که ده‌ها گزارش به دست او رسیده که خبر از یک سنگ آسمانی بزرگ شبیه کپسول در کنار دو کپسول کوچک‌تر می‌داد.

کریستی با یکی از دانش آموزان، که مایل به درج نام خود نبود مصاحبه کرد. این دانش آموز به او گفت که کودکان به هنگام زنگ تفریح در حیاط مدرسه شاهد این رویداد بودند. هنگامی که درباره این موضوع با معلمان صحبت کردند، معلمان به آنها گفتند که ساکت باشند و آن را فراموش کنند. این دانش‌آموز گفت: «اما روز بعد، گروهی از والدین با مدرسه تماس گرفتند تا بدانند که چرا کودکانشان دچار ترس شده بودند. بنابراین معلمان نیز زبان به افشای رویداد گشودند.»

راندال هنوز هم به دنبال کسب بودجه برای فیلم «پدیده آریل» است. «کریستوفر سوارد»، برنده جایزه ویرایشگر (که تجربه کار روی محصولات مایکل مور شامل «فارنهایت ۱۱/۹»، «سیکو» و «چربی، بیماری و تقریباً مرگ» را دارد) به این گروه پیوسته است. نمایش‌های منحصربه‌فردی از این فیلم را می توان در لینک www.ArielPhenomenon.com مشاهده کرد.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی