Search
Asset 2

رئیس جمهور جدید برزیل مبارزه با کمونیسم را از آموزش و پرورش شروع کرد

بولسونارو رئیس جمهور برزیل و همسرش، در حال رفتن به کنگره ملی برای حضور در مراسم ادای سوگند (Carl De Souza/AFP/Getty Images)
بولسونارو رئیس جمهور برزیل و همسرش، در حال رفتن به کنگره ملی برای حضور در مراسم ادای سوگند (Carl De Souza/AFP/Getty Images)
بولسونارو رئیس جمهور برزیل و همسرش، در حال رفتن به کنگره ملی برای حضور در مراسم ادای سوگند (Carl De Souza/AFP/Getty Images)

بسیاری از مردم برزیل معتقدند که پیروزی «بولسونارو» در انتخابات ریاست جمهوری برزیل از تبدیل شدن برزیل به یک کوبا و یا ونزوئلای دیگر جلوگیری کرد. رئیس جمهور برزیل، در نخستین سخنان خود پس از پیروزی گفت این کشور دیگر نمی‌تواند با سوسیالسیم، کمونیسم و با چپ‌گرایی عوام گرایانه کنار بیاید.

رئیس جمهور جدید برزیل، در یکی از نخستین پیام‌هایش پس از حضور در کاخ ریاست جمهوری گفت که قصد دارد «زباله‌های مارکسیست» را از نظام آموزشی این کشور بیرون بریزد.

یکی از دلایل این پیروزی، بی‌اعتبار شدن رهبران سیاسی احزابی است که در دو دهۀ اخیر بر این کشور حکومت کرده‌اند. به طوری که فساد مالی گسترده رهبران حزب چپ و روسای جمهوری پیشین مانند، «لولا دا سیلوا» و «دیلما روسف» با گرایش‌های مارکسیستی، مشروعیت آنان را نزد بسیاری از رای دهندگان از میان برد.

ژائیر بولسونارو در توئیتر گفته است که تلاش‌های دولت قبلی در جهت شکل‌گیری «ذهن برده‌ای مردم» بوده است و افزود که ما باید در پی شکل دادن شهروند باشیم، نه ستیزه‌جوی سیاسی.

بولسونارو که در دوره ۲۷ ساله نمایندگی خود که به مخالفت‌های شدید با گرایش‌های چپ مارکسیسم و کمونیسم شهرت داشت، بارها مخالفت خود را با با ازدواج همجنس‌گرایان، سقط جنین، آزادسازی مواد مخدر، اصلاح ارضی، و سکولاریسم ابراز کرد.

سیستم آموزشی برزیل با نفوذ گسترده مارکسیسم و کمونیسم مواجه است و کتاب‌های درسی این کشور شامل حملات به سرمایه داری و ستایش سوسیالیسم است.

اینکه رئیس جمهور جدید برزیل مبارزه با کمونیسم را از نظام آموزش و پرورش این کشور آغاز کرده است تصادفی نیست. طبق نظر جف نایوویست، نویسنده‌ای که با کارشناسان این موضوع در برزیل و ایالات متحده گفتگو کرده است، جنبش کمونیست بین‌المللی برنامۀ آموزشی برزیل را به عنوان هدف اولیه برای نفوذ به کشور انتخاب کرد.

«د کاروالو» نویسنده برزیلی طی مصاحبه با اپک تایمز، اظهار داشت که حزب کارگری برزیل عملاً همان «حزب کمونیست» است. وی اشاره کرد که کنترل کمونیست‌ها در برزیل فراتر از نظام آموزشی است.

به اعتقاد وی «آنها تمام رسانه‌ها را کنترل می‌کنند. به جز یک یا دو استثناء کوچک، آنها همه دانشگاه‌ها را کنترل می‌کنند. آنها همه نهادهای فرهنگی را کنترل می‌کنند. آنها عملا همه چیز را کنترل می کنند».

در ماه نوامبر، رئیس جمهور برزیل، وزارت آموزش و پرورش را به ریکاردو ولز رودریگز که یک سیاستمدار ضد کمونیست است سپرد. ولز رودریگز، هفته‌ها قبل از انتصاب، در یک وبلاگ نوشت که برزیلی‌ها گروگان های یک نظام آموزشی هستند که دانش‌آموزان را به علم گرایی و مارکسیسم ترغیب می‌کند.

مطالب دیگر:

پوتین : آماده مذاکره با آمریکا هستیم

شبح کمونیسم در حال حکمرانی بر جهان ما، فصل ۴ : صدور انقلاب

بررسی افزایش زندان‌‏های مناطق مسلمان‌‏نشین چین بر روی نقشه

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی