Search
Asset 2

رسانه‌ دولتی چین به نقل از یک وکیل پکنی می‌گوید نقض قوانین کووید۱۹ می‌تواند «مجازات اعدام» در پی داشته باشد

اعدام نوع دلتا اکنون در بیش از ده استان چین از جمله پکن گسترش یافته است. دولت چین برای کنترل بیشتر مردم این کشور دیدگاهی را ترویج می‌کند که
مردم در 1 نوامبر 2021 در چادری که بیرون یک مرکز خرید در پکن برپا شده است، برای دریافت دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 صف می‌کشند. (Greg Baker/AFP via Getty Images)

نوع دلتا اکنون در بیش از ده استان چین از جمله پکن گسترش یافته است. دولت چین برای کنترل بیشتر مردم این کشور دیدگاهی را ترویج می‌کند که در آن کسانی که در برابر همکاری مقاومت می‌کنند، به «مجازات اعدام» تهدید می‌شوند.

شورای دولتی حزب کمونیست چین ۲۴ام اکتبر گزارش داد که از ۱۷ام این ماه، شیوع نوع دلتا در چند جا تأیید شده و به سرعت در سراسر کشور گسترش یافته است. علت آن سفر تعداد زیادی از افراد آلوده به مناطق مختلف و انتشار ویروس اعلام شده است. منبع واقعی این شیوع هنوز در دست بررسی است.

تنها چهار روز بعد، کمیته بهداشت حزب کمونیست چین اعلام کرد نوع دلتا علاوه بر پکن، در بیش از ده‌ها استان دیگر نیز یافت شده است؛ از جمله ژجیانگ، هنان، فوجیان، هوبی، مغولستان داخلی، شاندونگ، سیچوان و غیره. در آن روز، در مجموع، ۷۰۱ مورد ابتلا در سراسر کشور تأیید شد.

این بازگشت تهاجمی ویروس به پکن باعث نگرانی مقامات محلی شده و آنان را بر آن داشته تا بیانیه‌هایی در مورد چگونگی اصلاح وضعیت دهند که گاه با تهدید همراه هستند. مقامات شهری در آستانه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، سیاست‌های خود را برای به صفر رساندن کووید۱۹ دو برابر می‌کنند.

سی‌سی‌تی‌وی، رسانه رسمی حزب کمونیست چین، ۲۸ام اکتبر به مقاله‌ای اشاره کرد که از یک وکیل دادگستری نقل قول می‌کرد‌: «نقض مقررات پیشگیری از این بیماری همه‌گیر، جرمی است که مجازات دارد و می‌تواند حکم اعدام داشته باشد.»

این وکیل ژائو زونگ نام دارد که برای شرکت حقوقی ژونگ‌ون پکن کار می‌کند. او می‌گوید: «هر کس که بداند یا مشکوک باشد به این بیماری مبتلا است یا با فرد مبتلا در تماس نزدیک بوده، قانوناً باید دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت کند. اگر چنین نکند، می‌تواند به جرم به خطر انداختن امنیت عمومی مجازات شود که به‌طور بالقوه می‌تواند اعدام داشته باشد.»

یکی از تولیدکنندگان محتواهای ویدئویی در اینترنت که برنامه «چشم‌های سرد در امور مالی» را تولید می‌کند، می‌گوید شیوه‌ای که حزب کمونیست چین برای حذف کووید۱۹ در پیش گرفته است، دارد به طرز تکان‌دهنده‌ای تبدیل به یک مدل «اردوگاه‌های کار اجباری در همه‌جا» می‌شود و مقامات «بیش از پیش شرورانه» رفتار می‌کنند و حقوق بشر را سلب می‌کنند. او می‌گوید اگر جسارت کنید و با آنها همکاری نداشته باشید، به‌سرعت به زندان انداخته می‌شوید.

او افزود ممکن است تعداد موارد ابتلای تأییدشده حزب کمونیست چین کم به نظر برسد، اما «شفاف نیستند و به همین دلیل گزارش‌هایشان اعتبار ندارد. اگرچه تنها چند ده مورد ابتلای روزانه وجود دارد اما [مقامات] دارند زندگی  ۱.۴ میلیارد چینی را زیر و رو می‌کنند.»

مطالب دیگر:

پیتر ناوارو در کتاب جدیدش می‌گوید: «این کتاب دونالد ترامپ را به کاخ سفید برمی‌گرداند»

بایدن: تحت فشار قرار دادن اوپک برای افزایش تولید نفت «هیچ تناقضی» با اهداف آب ‌و هوایی ندارد

برگزاری همایشی در بروکسل برای رسیدگی به برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان عقیدتی در چین

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی