Search
Asset 2

سیل, دومین ضربه به ساکنین فورت مک‌‌‏‌‌‏موری کانادا بعد از آتش‌‌‏سوزی عظیم

سیل در فورت مکموری آلبرتا کانادا
(Screenshot via Twitter video)

 

کمتر از سه ماه پس از آتش سوزی مهیب در فورت مک‌‌‌‏موری در استان آلبرتا در کانادا، که موجب سوختن یک دهم از ساختمان‌‌‌‏های شهر شد، باران سیل آسا طی آخر هفته، بار دیگر روحیه مردم این شهر را در هم ریخت.

مردم منطقه پیشتر در اثر آتش سوزی مجبور به فرار از این منطقه شدند و حالا منتظرند ببینند که بلای بعدی چه زمانی می‌‌‌‏رسد.

افزایش آب گرفتگی باعث شد شهرداری منطقه، مرکز عملیات اضطراری شهر را دوباره پس از آتش سوزی که با نام هیولا شناخته شده است، باز کند.

ماموران شهرداری سعی کردند با استفاده از کامیون‌‌‌‏های مخصوص، آب را از اطراف مناطق مسکونی جمع کنند؛ با این حال آب به زیر زمین بسیاری از خانه ها وارد شده است.

طوفان دست کم به ۳۷ خانه آسیب وارد کرده و تنها در طی دو ساعت بارش، سطح آب به ۸۵ میلی متر رسید به طوری که برخی ساکنین برای عبور دست به دامان اسکی روی آب شدند. آن هم در مناطقی که سه ماه پیش از خشکی شدید در حال سوختن بود.

مثل کابوس است … سعی می‌‌‌‏کنم که باور نکنم. چطور ممکن است؟ چگونه این همه مشکلات فقط در طی سه ماه اتفاق افتاده است؟

«کیت مک گرث»، شهردار منطقه‌‌‌‏ای وود بافالو، استان آلبرتای کانادا

مک گرث، شهردار منطقه‌‌‌‏ای وود بافالو گفت که جاری شدن سیل باعث تخلیه دوباره مردم در فورت مک موری شده است. پیش از این نیز به دلیل آتش سوزی این ناحیه در ماه ژوئن تخلیه شد.

به گفته گرث «آسیب فیزیکی افراد در منطقه مدیریت شده است اما آسیب عاطفی بالا است … مثل کابوس است … سعی می‌‌‌‏کنم که باور نکنم. چطور ممکن است؟ چگونه این همه مشکلات فقط در طی سه ماه اتفاق افتاده است؟»

آتش سوزی در فورت مک موری
(The Canadian Press/Ryan Remiorz)

وی گفت: «این مسئله برای بسیاری از مردم ناراحت کننده بوده است و به نظر می‌‌‌‏رسد مشکلات ما به پایان نمی‌‌‌‏رسد … امسال، سال ما نیست.»

مک گرث همچنین گفت آسیب وارده هنوز مشخص نیست و تا زمانی که آب ناشی از سیل فروکش نکند، خسارت وارده قابل محاسبه نخواهد بود.

از یکشنبه شب آب شروع به فروکش کردن کرده است و کارکنان آتش نشانی برای ارائه هرگونه خدماتی در آماده باش هستند.

«براد گرینگر»، معاون رئیس آتش نشانی نیز گفت: «ما از بزرگترین فاجعه در تاریخ کانادا، عبور کردیم، فکر می‌‌‌‏کنم تا چند سالی برای ما کافی‌‌‌‏ست. حالا نوبت بقیه است»

با این وجود سیل به طو رکلی به پیشرفت کار ساخت و ساز منطقه پس از آتش سوزی آسیبی وارد نیاورده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی