Search
Asset 2

شهروندان چین از محاکمه جیانگ زمین حمایت می‌‏کنند

جمع آوری امضا
شهروندان چین از محاکمه جیانگ زمین حمایت می‌‏کنند

جمع آوری امضا
تصویری از امضاهای جمع‌‏آوری شده در هونان در‌‏حمایت‌‏ از کمپین تعقیب رهبر سابق حزب کمونیست چین، «جیانگ زمین» که آزار و اذیت «فالون گونگ» را راه‌‏اندازی کرد. (Minghui.org)

به‌‏تازگی، بیش‌‏از ۱۵۰۰ شهروند چینی از استان مرکزی چین، «هونان» نام خود را در‌‏حمایت از کمپینی برای طرح شکایت از «جیانگ زمین»، رهبر سابق حزب کمونیست چین برای نقش او در راه‌‏اندازی آزار و اذیت فالون گونگ (یا فالون دافا) امضا کردند.

پیروان روش معنوی فالون دافا این امضاها را جمع‌‏آوری کردند. جمع‌‏آوری آن‌‏ها که از ۲۸ سپتامبر آغاز شد، دو ماه طول کشید و در طی این مدت آن‌‏ها توانستند ۱۵۷۷ امضا را جمع‌‏آوری کنند. وب‌‏سایت Minghui.org این داستان را گزارش کرده است.

ساکنان چانگشا در این امضاها احساسات مشابهی را ابراز کرده‌‏اند: جیانگ زمین باید مدت‌‏ها قبل به‌‏پای میز محاکمه آورده می‌‏شد.
«وانگ مین» (نام مستعار)، یکی‌‏از شرکت‌‏کنندگان در کمپین امضا اظهار داشت: «فساد، دروغ، باند و باندبازی، بی‌‏بندوباری جنسی … ببینید که چگونه او جامعه چین را نابود کرده است. هیچ‌‏کس جرأت کمک به افراد مسن را ندارد، شیرخشک‌‏های آلوده، روغن‌‏های آلوده… این آدم هیچ کار درستی انجام نداده است.»

مادربزرگ «ژو» می‌‏گوید: «من به امید اجرای عدالت درحق فالون گونگ در این کمپین شرکت کرده‌‏ام.» وی اظهار داشت که پیش‌‏از آغاز آزار و شکنجه، او و همسرش فالون دافا را تمرین می‌‏کرده‌‏اند که در نتیجه آن، سلامت آن‌‏ها به‌‏طور قابل ملاحظه‌‏ای بهبود یافته است. «پس‌‏از آغاز آزار و اذیت، مسئولان اداره همسرم و مقامات کمیته محلی اغلب از ما سرکشی می‌‏کردند. اگر آزار و اذیت نبود، همسرم این‎قدر زود از‌‏دنیا نمی‌‏رفت. من شاهد این بوده‌‏ام که چگونه فالون دافا در بهبود روحی و سلامت ما کمک کرده و مزایای زیادی برای جامعه به‌‏ارمغان آورده است.»

پیروان فالون دافا، اولین‌‏بار در اواخر ماه مه، طرح شکایت از جیانگ زمین به‌‏خاطر نسل‌‏کشی و جنایت علیه بشریت را آغاز کردند. این شکایات به عالی‌‏ترین دادگاه چین ارجاع داده شده است.

پس‌‏از آن‌‏که دادگاه عالی خلق و دادستانی، این شکایات را پذیرفت، موجی از شکایات عمدتاً از‌‏سوی پیروان فالون گونگ از سراسر چین ارسال شد. با‌‏توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده در ۲۷ اکتبر در سایت مینگهویی، شکایت ۱۹۰ هزار تمرین‌‏کننده فالون دافا ثبت شده است.

تعداد انگشت‌‏شماری از تمرین‌‏کنندگان فالون گونگ برای ارسال شکایتشان مورد هدف قرار گرفته‌‏اند. از مهم‌‏ترین آن‌‏ها می‌‏توان به دستگیری «شنگ ژیائون»، مادر همسر روزنامه‌‏نگار مشهور تلویزیونی، «بن هجز» اشاره کرد که ۲۱ اکتبر، نیروهای امنیتی شهر «هلونجیانگ»، وی را دستگیر کردند. وی ۳۱ اکتبر آزاد شد.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی