Search
Asset 2

مصوبه شورای امنیت کشور برای حضور زنان در ورزشگاه‌‌‏های ایران تکذیب شد

اپک تایمز

اپک تایمز

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌‏الملل وزارت کشور ایران، خبر مربوط به تصویب اجازه‌‌‏ی حضور زنان در استادیوم‌های ایران را تکذیب کرد.

«بابک دین‌پرست»، گفت: «شورای امنیت کشور در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است.»

پیش از این معاون وزیر ورزش و جوانان ایران از تصویب طرحی در «شورای امنیت کشور برای حضور خانواده‌ها و زنان در سالن‌های ورزشی» خبر داد.

روز شنبه ۱۵ فروردین‌‌‏ماه، معاون وزیر ورزش و جوانان ایران اعلام کرد که شورای امنیت کشور با طرح ورود زنان به سالن‌‌‌‏های ورزشی موافقت کرده است.

«عبدالحمید احمدی»، به رسانه‌‌‌‏ها گفته بود که با طرح ارائه شده ازسوی وزارت ورزش و جوانان موافقت شده، اما در برخی رشته‌‌‌‏ها ورود زنان به ورزشگاه‌‌‌‏ها همچنان ممنوع خواهد ماند.

وی اظهار داشت که برخی ورزش‌ها «مردانه» است و خود خانواده‌ها هم طالب حضور در سالن‌های ورزشی برای تماشای این ورزش‌ها نیستند.

سال گذشته ممانعت مسئولان ورزش ایران از حضور زنان ایرانی در سالن برگزاری مسابقات والیبال، سبب بروز واکنش‌‌‌‏های اعتراض‌‌‌‏آمیز زنان و نیز فدراسیون جهانی والیبال شد.

تداوم این جریان موجب شد تا فدراسیون جهانی والیبال، ایران را به‌‌‌‏خاطر اعمال این محدودیت برای زنان از میزبانی بازی‌های جام جهانی والیبال محروم کند.

«سپ بلاتر»، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هم در اسفندماه گذشته با ارسال نامه‌ای از دولت ایران خواست تا امکان حضور زنان در ورزشگاه‌‌‌‏ها را فراهم کند.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی