Search
Asset 2

فروش اعضای بدن قربانیان توسط داعش غیر قابل مقایسه با جنایات فروش اعضای بدن توسط دولت چین

برداشت اعضای بدن داعش چین
(screenshot/Youtube)
برداشت اعضای بدن داعش چین
(screenshot/Youtube)

گزارش‌‌‏ها حاکی از آن است که اخیرا داعش برای کسب درآمد برای اعمال تروریستی اعضای بدن قربانیانش را می‌فروشد، دقیقا همان کاری که کشور چین سال‌‌‏هاست با گروه‌های معنوی و عقیدتی انجام می‌دهد.

نحوه‌ی عملکرد دقیق داعش در زمینه‌ی فروش اعضای فروخته شده روشن نیست که این قربانیان شهروندان، دشمنان یا از هر دو گروه هستند.

نشان دادن فیلم‌های سربریدن اسرا ، دار زدن و زنده سوزاندن، مردم تمام کشورهای اسلامی را در شک عمیقی فرو برده است و بعید نیست چنین گروه تروریستی اقدام به فروش اعضای قربانیانش کند.

«محمد الحکیم»، دیپلمات‌ سفارت عراق در طی جلسه‌ای در کنسولگری امنیت سازمان ملل به فروش اعضای بدن توسط گروه تروریستی داعش اشاره کرد. چین، روسیه و ایالات متحده از اعضای ثابت این نشست هستند. با کشف بدن‌های شکافته و جراحی شده که بعضی از اعضای‌شان به قصد تأمین مخارج تروریستی خارج و فروخته شده‌اند صحت این ادعا ثابت می‌گردد.

برداشت و فروش اجباری و غیر قانونی اعضای بدن از زندانیان عقیدتی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در کشور چین مشاهده شد، خریداران افراد متول چینی یا خارجی‌هایی هستند که برای هر عضو بدن صد تا دویست هزار دلار پرداخت می‌کنند. اکثریت قربانیان را تمرین‌کنندگان روش معنوی فالون دافا تشکیل می‌‌‏دهند که از سال ۱۹۹۹ تحت سخت‌ترین و وحشیانه‌ترین آزار و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.

چین از سال ۲۰۰۰ تبدیل به یکی از مراکز اصلی پیوند عضو شد و محلی برای توریست‌هایی که به قصد پیوند عضو راهی چین می‌شدند. زندانیان زیادی در اردوگاه‌های کار اجباری به منظور فروش اعضای‌ بدنشان کشته شدند، عملی که در کشور‌‌‏های دیگر جنایاتی علیه بشریت و برضد حقوق بشر در نظر گرفته می‌‌‏شود.

«اتان گاتمن»، تحلیلگر و محقق حقوق‌بشر در چین و نویسنده‌ی کتاب «قربانی‌» آورده است که بر طبق یک برآورد کلی حدود ۶۵۰۰۰ تمرین کننده‌ی فالون گونگ، ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مسلمان اویغور، مسیحیان و تبتی‌‌‏ها، قربانیان برداشت اجباری اعضای بدن هستند.

«الحکیم» اظهار داشت: «از آن جا که از سال گذشته موصل تحت کنترل داعش درآمد، این گروه اعضای بدن را از بیمارستان موصل در عراق تهیه می‌‌‏کند.» آژانس خبری بین‌المللی سوریه نیز گفت: «اعضا به صورت قاچاق به سوریه و کشور‌‌‏های همسایه مانند عربستان سعودی و ترکیه فرستاده می‌شود و در بازار سیاه سراسر دنیا توسط خلافکاران فروخته و پخش می‌گردد.»

«دیوید کیلگور» عضو سابق مجلس کانادا و وکیل حقوق بشر به اپک‌تایمز گفت: «فروش اعضای بدن برای کسب درآمد موضوع مشمئز کننده‌ای است. هر ساله در کشور چین هزاران نفر کشته می‌شوند چراکه نیاز به اعضای حیاتی منبع خوبی برای سودهای کلان رژیم چین است. تمام بیمارستان‌ها اعم از خصوصی و دولتی وابسته به ارتش این اعمال غیر انسانی را انجام می‌‌‏دهند و دولت چین هم کاملا به آن آگاه است.»

در ادامه کیلگور مراحل انتقال اعضاء غیرقانونی در چین را بدین صورت تشریح کرد که در ابتدا قربانی را با تزریق به صورت نیمه بی‌هوش ولی زنده در می‌آورند درحالی‌که در شُکی عمیق هست بدون بیهوشی، جراحی می‌شوند.

از همه وحشتناک‌تر این‌که وقتی بدن‌های قربانیان در حین عمل جراحی باز می‌شود، صداهای فریادشان بلند می‌گردد.

بعد عضو مربوطه سریعاً به بیمارستان منتقل و به شخص گیرنده پیوند زده می‌شود.

چین مدعی است که اعضای پیوندی از زندانیان محکوم به اعدام تأمین می‌گردد، که تعداد آن را در بازه زمانی مشخصی ۲۰۰۰ پیوند اعلام کرده؛ چنانچه مدارک نشان می‌‌‏دهد در آن زمان در چین حداقل بیش از ۱۰۰۰۰ پیوند عضوصورت گرفته است.

حال این سوال مطرح است که چرا کشتاری که توسط گروهی تروریستی در خاور‌‌‏میانه صورت می‌‌‏گیرد از سوی کشور‌‌‏های سراسر دنیا جنایتکارانه و ناقض حقوق بشر در نظر گرفته می‌‌‏شود؛ اما همین کشتار را سال‌‌‏ها‌‌‏ست که رژیم کمونیستی چین با مردم سرزمینش انجام می‌‌‏دهد و با وجود مدارک کافی سازمان های مدافع حقوق بشر آنطور که انتظار می‌‌‏رود به آن نپرداخته‌‌‏اند. شاید روابط اقتصادی با چین و تاثیر این کشور بر اقتصاد دنیا یکی از دلایل پنهان نگاه داشتن این جنایت باشد.

اپک‌تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌گردد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی