Search
Asset 2

فن‌آوری جدید مایکروسافت شاید بتواند ویندوز ۱۰ را به گوشی‌های اندروید بیاورد

فن‌آوری جدید مایکروسافت شاید بتواند ویندوز ۱۰ را به گوشی‌های اندروید بیاورد
فن‌آوری جدید مایکروسافت شاید بتواند ویندوز ۱۰ را به گوشی‌های اندروید بیاورد
People walk past a Microsoft office in New York on October 6, 2015. Microsoft introduced a pair of big-screen smartphones and a laptop during an event in New York on Tuesday. The company unveiled the Surface Book, a laptop with 13.5-inch detachable touchscreen, the Surface Pro 4 tablet and the Lumia 950 and 950 XL smartphones, which feature displays measuring over 5 inches. The Surface devices launch later this month, while the Lumias arrive in November. AFP PHOTO/JEWEL SAMAD        (Photo credit should read JEWEL SAMAD/AFP/Getty Images)
JEWEL SAMAD/AFP/Getty Images

اوایل امسال مایکروسافت همکاری به ظاهر عجیب خود را با شرکت شیائومی (یک شرکت الکترونیکی که متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی است.) برای آزمایش بتای ویندوز ۱۰ بر روی موبایل‌ها اعلام کرد.

این شرکت ثابت کرده که قادر است حافظه رام ویندوز را به سادگی بر روی دستگاه‌های اندروید نصب کند که نشان می‌دهد در آینده ممکن است مایکروسافت تصمیم بگیرد با گوگل در این زمینه رقابت کند.

این شرکت ممکن است یک روز به جای راه‌اندازی سخت‌افزار برای ویندوز، شروع به ارائه نرم‌افزاری بکند که نصب ویندوز را بر روی گوشی‌های اندروید امکان‌پذیر کند.

این سازنده‌ نرم‌افزار هنوز به طور قطعی این برنامه‌ها را تأیید نکرده است؛ اما بر روی فن‌آوری کار می‌کند که به کاربران اجازه خواهد داد دو سیستم عامل را بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها راه‌اندازی کنند؛ چیزی که تاکنون امکان آن بر روی هیچ دستگاهی مقدور نبوده است.

یک ثبت اختراع جدید برای یک نرم‌افزار با عنوان سیستم‌عامل قابل انتخاب توسط کاربر که چند روز پیش منتشر شد، گوشی‌ها و تبلت‌هایی را توصیف می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد سیستم‌عاملی را که راه‌اندازی می‌شود، انتخاب کنند.

فن‌آوری مایکروسافت به سازندگان گوشی این امکان را می‌دهد که چندین سیستم‌عامل را به صورت فشرده بر روی دستگاه نصب کنند؛ به صورتی که کاربر قادر باشد سیستم‌عاملی را که خود مایل است انتخاب کند. برای مثال یک گوشی می‌تواند حافظه‌های رام ویندوز ۱۰ و اندروید داشته باشد – با وجود این‌که این ثبت اختراع به طور واضح اسمی از آن‌ها به میان نمی‌آورد – و کاربران می‌توانند سیستم عاملی را که ترجیح می‌دهند انتخاب کنند، و نصب کامل را برای یکی از آن‌ها انجام دهند. همچنین گزینه‌ای برای حذف سیستم‌عامل‌های دیگر وجود خواهد داشت.

هم‌اکنون مشخص نیست که آیا مایکروسافت با تولیدکنندگان در زمینه پیش‌بارگذاری ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های اندروید کار می‌کند یا خیر. ولی این اختراع نشان از تصمیمات خلاقانه مایکروسافت دارد تا سیستم عامل موبایل خود را برای کاربران گوشی‌های هوشمند پرطرفدارتر کند.

‌اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی