Search
Asset 2

مرگبارترین سلاح گوگل علیه آیفون

گوگل اندروید
مرگبارترین سلاح گوگل علیه آیفون
گوگل اندروید
درتاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۰، این لوگوی گوگل در دفاتر مرکزی گوگل در بروکسل دیده می‌شود. (AP Photo/Virginia Mayo)

 

 بهترین مزیت سیستم‌عامل اندورید همان بدترین اشکال آن است، یعنی به‌راحتی می‌تواند نیازهای شما را حدس بزند اما به‌قیمت جمع‌آوری اطلاعاتی درباره شما.

اگر مشکلی با این ندارید که گوگل اطلاعات بسیاری دربارۀ شما را ذخیره می‌کند، به احتمال زیاد عاشق اندروید نسخه ۶، مارش‌مالو (Android 6.0 Marshmallow) می‌شوید، بویژه قابلیت جدیدی به‌نام Google Now on Tap.

«جونا استرن» در مقاله‌ای در وال‌استریت جورنال این قابلیت جدید Google Now on Tap را «سلاح اتمی» گوگل در جنگ با آیفون لقب می‌دهد. وی در این مقاله می‌گوید: «بسیاری از قابلیت‌ها و توانمند‌های گوگل را گردهم آورده و حتی تصور این سخت است که اپل چگونه می‌خواهد به پای آن برسد.»

آنچه که بیش از همه در نسخۀ جدید Google Now جلب توجه می‌کند، روشی است که می‌تواند محتوای هر کاری که با تلفن همراه خود انجام می‌دهید را تشخیص دهد. برای نمونه، اگر کسی به شما پیامکی بدهد که آدرس و تاریخ در آن باشد،‌ Google Now on Tap به شما پیشنهاد می‌دهد که از این اطلاعات برای تنظیم یک قرار ملاقات یا جلسه استفاده کنید. همچنین به‌‏راحتی می‌تواند با عملکردهای سنتی جستجوی گوگل نیز در تعامل باشد.

استرن اضافه می‌کند: « به این ترفندها معتاد شدم. وقتی مقاله‌ای دربارۀ هیلاری کلینتون می‌خوانم، اطلاعات بیشتری دربارۀ کلینتون را به من پیشنهاد می‌دهد،‌ مانند شناسه او در توییتر و اینستاگرام و لینک‌هایی پیشنهاد می‌دهد که مطالب جالبتری دربارۀ‌ وی بخوانم.»

او نوشته است که: «در همان مقاله وقتی میکروفون را فعال می‌کنم و می‌پرسم الان او چند سال دارد، این برنامه می‌داند که منظورم از او چه کسی است و بلافاصله پاسخ می‌دهد هیلاری کلینتون الان ۶۷ ساله است. چنین ترفندهایی با برنامه‌های دیگری مانند توییتر و فیسبوک نیز کار می‌کند.»

اپک‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‏شود.

اخبار مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «مرگبارترین سلاح گوگل علیه آیفون»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی