Search
Asset 2

مشاهیر دنیا که در سال میمون به دنیا آمدند

سال میمون
مشاهیر دنیا که در سال میمون به دنیا آمدند

سال میمون
میمون، نماد استعداد و خرد (یوان فانگ، اپک تایمز)

 

افراد متولد سال میمون خوش سیما، باهوش و زرنگ هستند و شخصیت جذابی دارند. سختکوشند و به راحتی خود را با محیط‌‌‏های کاری مختلف هماهنگ می‌‌‏کنند. صحبت کردن را دوست دارند و اطرافیان از صحبت با آن‌‌‏ها لذت می‌‌‏برند و این فقط قسمت کوچکی از خصوصیات متولدین سال میمون است.

با توجه به نظریه چینی پنج عنصر، هر سالی ویژگی‌‌‏های شخصیتی خاصی در ارتباط با یکی از پنج عنصر: فلز، چوب، آب، آتش و خاک دارد. بنابراین پنج نوع از افرادی که در سال میمون‌‌‏ به دنیا آمدند، با ویژگی‌‌‏های مختلف وجود دارد.

میمون خاکی: متولدین سال‌‌‏های ۱۹۰۸ و ۱۹۶۸ میلادی رک و روراست، خوش بین و شجاع است.

میمون فلزی: متولدین سال‌‌‏های ۱۹۲۰ و ۱۹۸۰ میلادی، دانا و تیزهوش، و با اعتماد به نفس، اما زود رنج و مصمم است.

میمون آبی: متولدین سال‌‌‏های ۱۹۳۲ و ۱۹۹۲ میلادی، باهوش، با درک و بینش بالا و مغرور است.

میمون چوبی: متولدین سال‌‌‏های ۱۹۴۴ و ۲۰۰۴ میلادی، کمک رسان، مهربان، قوی، با اعتماد به نفس و مصمم است.

میمون آتشی: متولدین سال‌‌‏های ۱۹۵۶ و ۲۰۱۶، بلند پرواز و جسورند؛ اما زود هم از کوره در می‌‌‏روند. روابط اجتماعی خوبی دارند و در میان دوستان خود بسیار محبوبند. آن‌‌‏ها معمولاً زندگی خانوادگی هماهنگ دارند.

متولدین سل میمون به طور کلی باهوش، پر جنب و جوش، شوخ طبع، با اعتماد به نفس، مغرور و مصمم هستند. در میان آن‌‌‏ها، بسیاری از افراد با استعداد و معروف وجود دارد.

میمون طلایی سال میمون
میمون طلایی برایتان شانس می‌‌‌‏آورد. (بلو شیائو، اپک تایمز)

لئوناردو داوینچی (۱۴۵۲-۱۵۱۹ میلادی)

نقاش معروف ایتالیایی، مجسمه ساز، معمار، مهندس و محقق. در میان بسیاری از استعدادهایش، به دلیل اختراعاتی چون هلیکوپتر و چتر نجات معروف شده و پدر علم معماری نام گرفت. یکی از بزرگ‌‌‏ترین نقاشان در تاریخ است و در مقام یک نابغه واقعی شناخته شده است.

جورج گوردون بایرون (۱۸۲۴- ۱۷۸۸ میلادی)

لرد بایرون شاعر انگلیسی است که بیشتر به دلیل نوشتن داستان‌‌‏های طولانی و شعر کوتاه معروف است، اگر چه طنزنویس نیز بود. وی یکی از بزرگ‌‌‏ترین شاعران انگلیسی در تمام دوران‌‌‏ها محسوب شده و آثارش همواره محبوب و تاثیر گذار بوده است.

چارلز دیکنز (۱۸۷۰- ۱۸۱۲ میلادی)

نویسنده انگلیسی و منتقد اجتماعی است و یکی از بزرگ‌‌‏ترین رمان نویسان دوره ویکتوریا محسوب می‌‌‏شود. دیکنز شخصیت‌‌‏های داستانی فراموش نشدنی مانند الیور تویست را خلق کرد. آثارش در طول عمر وی و بعد از آن محبوب بوده است. وی نابغه ادبی لقب گرفت.

الیزابت تیلور (۲۰۱۱- ۱۹۳۲ میلادی)

بازیگر امریکایی – بریتانیایی، بازرگان و فعال حقوق بشر بود. خانم تیلور کار خود را از اوایل ۱۹۴۰ آغاز کرد و زن شناخته‌‌‏شده در دوران پرده نقره‌‌‏ای گردید؛ زمانی که اولین صحنه‌‌‏ها از طریق پروژکتور به نمایش در آمدند.

در کنار این موفقیت، وی فعال و کارآفرین نیز بود و تا زمان مرگش مورد توجه مردم قرار داشت. در سال ۱۹۹۹، او هفتمین «زن بزرگ تاریخ سینما» نام گرفت.

تام هنکس (۱۹۵۶ میلادی)

بازیگر و فیلمساز امریکایی است که نامزد دریافت جایزه‌‌‏های بسیاری شده است. از مهم‌‌‏ترین آن‌‌‏ها می‌‌‏توان به ایفای نقش در فیلم «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» اشاره کرد. وی همچنین نویسنده، تهیه کننده، کارگردان سینما و تلویزیون قابل توجهی است.

سلین دیون (۱۹۶۸ میلادی)

خواننده کانادایی و ترانه سرا است؛ کار خود را از نوجوانی آغاز کرد و آواز خواندن را برای اولین بار به زبان فرانسه و بعد به زبان انگلیسی شروع کرد و به سرعت به شهرت جهانی رسید. وی در نهایت یکی از موفق‌‌‏‌‌‏ترین هنرمندان موسیقی پاپ شد؛ شاید بتوان وی را مشهور‌‌‏ترین هنرمند پاپ زن جهان نام برد.

از دیگر افراد مشهوری که در سال میمون متولد شدند می‌‌‏توان به «آنی اکلی»، «کیم کتلر»، «ویل اسمیت»، «مایکل داگلاس»، «هال بری»، «کریستینا آگولرا»، «دیانا راس»، «هری اس‌‌‏ترومن»، «آلیس والکر»، «اون ویلسون»، «دانیل کریگ»، «میک جگر»، «جولیو سزار»، «بت دیویس»، «النور روزولت»، «بتسی راس»، «کوبا گودینگ‌‌‏جی‌‌‏آر»،        «میشل موسو»، «جیزل باندیشن»، «نیک کارتر»، «پاتریشیا آرکت»، «آلیسون استونر»، «کریستینا ریچی»، «کول اسپروس»، «دمی لواتو»، «دیلن اسپروس»، «نیک جوناس»، «سلنا گومز» اشاره کرد.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی