Search
Asset 2

هزاران نفر از پناهندگان پشت مرزهای بسته یونان متوقف شدند

اپک تایمز فارسی

هزاران نفر از پناهندگان سرگردان در مرز یونان- مقدونیه در حالی خود را برای رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپایی آماده می‌‏کنند که مرزها بسته شده است و در شرایط بدی زندگی می‌کنند.

در حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر مردم در نزدیکی روستای ایدومینی، برای بیش از دو هفته برای عبور از مرز منتظر بوده‎اند. این روند روز سه شنبه نیز برای پناهندگان تکرار شده است و فقط اندکی از افراد قادر به خروج از مرزها شدند.

به گزارش ایسنا، پناهجویان با کمبود مواد غذایی روبرو هستند. تداوم بحران مهاجران، باعث شده است که مقامات یونان در منطقه مرزی با جمهوری مقدونیه، وضعیت اضطراری اعلام کنند.

یک پناهجوی سوری در این خصوص گفت: «من از جنگ سوریه فرار کردم ولی در این اردوگاه با یک مرگ دیگر مواجه هستم. ما روی زمین و زیر باران و در سرما می‌‏خوابیم. وضعیت اسفناکی است.»

رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که آن‌‏ها به یک توافق احتمالی با آنکارا رسیده‌‏اند. در این توافق بازگشت هزاران نفر از مهاجران به ترکیه ذکر شده است. همچنین گفته شده است که جریان نامنظم مهاجران در طول مسیر بالکان غربی در حال حاضر به پایان رسیده است.

پیش از این اتحادیه اروپا قول داده بود که به ترکیه کمک مالی کند تا ترکیه پناهجویان را به رسمیت بشناسد. این توافق در راستای مهار موج پناهجویان انجام شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی