Search
Asset 2

همایش «نمود زندگی روزمره در سینمای مستند» در خانه‌ی سینما

epochtimes

دومین روز همایش‌‌‏ «نمود زندگی روزمره در سینمای مستند»، با موضوع «نگاهیبه رویکردهای معاصر به زندگی روزمره در سینمای مستند جهان» با نمایش فیلم‌های «خبرهایی از خانه» به کارگردانی «شانتال آکرمن» و «زنانه» ساخته‌ی «مهناز افضلی»  ادامه یافت.

هدف این همایش سه روزه که توسط انجمن مستندسازان با همکاری خانه‌ی سینما و مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی از ۲۵ تا ۲۷ آبان در خانه‌ی سینما برگزار می‌شود، آشنایی با  ترم «زندگی روزمره» از نگاه علوم اجتماعی و هنر در سینمای مستند ایران و جهان است.

نشست‌های تخصصی و نمیش فیلم‌های مستند مرتبط از سینمای ایران و جهان از برنامه‌های این همایش است.

دبیر همایش، ناهید رضایی است و شورای دبیران این همایش را آزاده بی زارگیتی، پوریا جهانشاد، عطیه عطارزاده، مهرداد فراهانی، مینا کشاورز و نسیم نجفی تشکیل می‌دهند.

از مهمانان شرکت کننده در همایش نیز می‌توان از آزاده اکبری، آذر تشکر، بهزاد خسروی، سوسن شریعتی، محمدرضا فرزاد، فیروزه مهاجر، صالح نجفی و دیدیه گزن یادو نام برد.

روز سه‌شنبه ۲۷ آبان،  این همایش با موضوع «زندگی روزمره و سینمای مستند ایران از دیروز تا امروز»  همراه با نمایش سکانس‌‌‏هایی از فیلم‌‌‏های مرتبط با سخنرانی دکتر گزن یادو و نمایش فیلم‌ «ناخوانده در تهران» ساخته‌ی «مینا کشاورز» و بررسی فیلم‌‌‏های «آقای بیکار»، «ناخوانده در تهران»، «پرسه و روی زیرزمین» با تمرکز بر تم زندگی روزمره به کار خود پایان خواهد داد.

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی