Search
Asset 2

هکری وب‌‏سایت‌‌‏های داعش را که برای اهداف تروریستی طراحی شده بودند، فاش کرد

داعش، تروریست، هکر
یک هکر ضد تروریستی، ۹۷ وب سایتی که توسط سازمان تروریستی داعش به صورت ناشناس برای استخدام و تبلیغ استفاده می‌‌‏شده است را فاش کرد(WauchulaGhost).
داعش، تروریست، هکر
یک هکر ضد تروریستی، ۹۷ وب سایتی که توسط سازمان تروریستی داعش به صورت ناشناس برای استخدام و تبلیغ استفاده می‌‌‏شده است را فاش کرد

یک هکر ضد تروریستی، ۹۷ وب سایتی که توسط سازمان تروریستی داعش به صورت ناشناس برای استخدام و تبلیغ استفاده می‌‏شده است را فاش کرد. این وب سایت از طریق انتشار مقاله، عکس‌‏ و فیلم اقدام به جذب افراد از ملیت‌‏های مختلف کرده است.

پس از حمله تروریستی ۱۳ نوامبر داعش به پاریس و کشته شدن ۱۳۰ نفر و زخمی شدن ۳۵۰ نفر این هکر دست به اقدامی علیه داعش در فضای مجازی زد. وی که به داعش اعلام جنگ کرده بود، پس از این واقعه، سعی در هک کردن وب سایت‌‏های این گروه تروریستی کرد.

این هکر گفت: «هک کردن این وب سایت‌‏ها نه تنها ماهیت واقعی این گروه تروریستی را نشان می‌‏دهد، بلکه فرصتی برای حمله و بستن درها بر روی خودشان نیز هست.»

این هکر با نام «WauchulaGhost» در توییتر گفت: «افراد و گروه‌‏های بسیاری در انتظار دریافت لیست وب سایت‌‏های هک شده هستند.»

افراد و گروه‌‏های بسیاری در انتظار دریافت لیست وب سایت‌‏های هک شده هستند.

WauchulaGhost

وی در توییتر با هشتگ #Prayers4Paris نوشت: «این کار به خاطر تمام زندگی‌‏های بی گناه از دست رفته در حمله پاریس انجام گرفت.»

در میان لیست‌‏ سایت‌‏های هک شده ۸۰ سایت برای تبلیغات، ۱۲ سایت برای بحث‌‏های عمومی و ۵ سایت برای ارائه خدمات فنی استفاده می‌‏شود.
در پست این هکر نوشته شده است که سایت‌‏های ذکر شده به نوعی وابسته به تروریست‌‏های دولت اسلامی هستند و اشاره می کند که اگر هر کدام از سایت‌‏ها همه محتوای گروهک تروریستی را حذف کنند از لیست منتشر شده حذف می‌‏شوند.

وی همچنین گفت که این وب سایت‌‏ها با استفاده یک شرکت فن آوری با نام «CloudFlare» که محافظت از حملات سایبری را به وب سایت‌‏ها ارائه می‎دهد، پشتیبانی ‌‏شده است. از ۹۷ سایت اعلام شده ۳۶ سایت از خدمات این شرکت استفاده کرده است.

در حالی که این شرکت سیاست بررسی محتوای سایت را برای استفاده از سرویس ندارد طی صحبت با اپک تایمز در مصاحبه قبلی گفت که آن‌ها با دولت همکاری خواهند کرد.

«WauchulaGhost» عضو سابق گروه هکر ضد تروریستی «GhostSec» است که در اوایل سال جاری به متوقف کردن حمله تروریستی برنامه ریزی شده داعش در تونس کمک کرد و ممکن است مانع از یک حمله در شهر نیویورک گردد. وی موفق شده ۱۴۹ وب سایت تروریستی و ۶ هزار فیلم یوتیوب، مربوط به ۱۰۱ هزار حساب توییتری را ردیابی و هک کند.

ما این اطلاعات را با همه به اشتراک گذاشتیم؛ طوری که از این به بعد همه یک بخش از داعش را دارند

WauchulaGhost

این هکر لیستی از وب سایت‏های داعش را که برای حملات سایبری و جاسوسی استفاده می‌‏شده، هنوز فاش نکرده است.
گروه هکرهای گمنام که هکر WauchulaGhost عضوی از آن است، در کمپین مبارزاتی #OpISIS، علیه داعش ادعا کرد که تاکنون ۲۰ هزار حساب توییتری آفلاین مربوط به این گروه را به دست آورده است.

این در حالی است که هکرها می‌‏دانند، حامیان داعش دوباره فیلم‌‏های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی پخش کرده و شروع به ساخت و انتشار وب سایت‌‏ و حساب‌‏های جدید توییتری خواهند کرد. با این حال #OpISIS باعث آگاهی بیشتر مردم و مانع از تبلیغات بیشتر آن خواهد شد.

این عضو هکرهای گمنام بزرگترین دلیل هک سایت‌‏های تروریستی را «عادت نکردن» افراد به وجود این سایت‌‏ها در اینترنت عنوان کرد و گفت: «اگر سایتی یک دوره طولانی در فضای مجازی باقی بماند، مردم بیشتر و بیشتری به آن مراجعه کرده و آن را به یاد خواهند داشت.»

وی در ادامه گفت که با عوض شدن جای سایت‌‏ها (با هک و بسته شدن سایت‌‏ها و بازشدن سایت‌‏های جدید توسط هکرها) مردم عادت به رفتن به چنین سایت‌‏هایی را در طول زمان از دست می‌‏دهند. وی گفت همین امر در مورد حساب‌‏های توییتری نیز مصداق دارد. معمولاً با باز کردن یک حساب توییتری، به مرور زمان این حساب اعتبار بیشتری به دست آورده و بیشتر مشاهده می‌‏شود.

به گفته وی این مسئله کار را برای داعش سخت‌‏تر کرده و حامیان آن را وادار کرده است که به طور مداوم کارشان را از ابتدا شروع کنند.
وی گفت: «انجام این کار آسان نبوده است.»

وی در ادامه گفت: «از زمان حملات پاریس دو بار به مرگ تهدید شده است، ولی با این وجود در این کار متوقف نمی‌‏شود.»
او همچنین توضیح داد که چرا او و دیگر هکرها برای مبارزه با داعش به مقامات تکیه نکردند. بسیاری از سازمان‌‏ها به گفته او اغلب با جمع آوری اطلاعات و دستگیری گاه به گاه افراد مشغولند.

او گفت که مشکل ما با داعش این است که آن‌‏ها مجرمان عادی نیستند. آن‌‏ها ثابت کرده‌‏اند که قادر به انجام هر کاری و کشتن هر کسی هستند.
وی افزود: «دیگر زمان تجسس و شناسایی نیست، بلکه زمان عمل است.»

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی