Search
Asset 2

وحشتناک‌‏تر از هولوکاست در حال وقوع است / نوشته‌‌‌‏ای از دیوید تی‌‌‌‌‏جونز

برداشت اعضای تمرین کنندگان فالون دافا در چین
(Flying Cloud Productions)
برداشت اعضای تمرین کنندگان فالون دافا در چین
(Flying Cloud Productions)

من و همسرم برای اولین بار درباره برداشت اعضای بدن (برداشتن اندام‌‌‌‏های حیاتی بدن از افرادی که مایل به این کار نیستند و طی آن کشته می‌‌‌‏شوند) در تابستان ۲۰۰۶ هنگام دیدار دوستان‌‌‌‏مان دیوید کیلگور در اتاوا آگاه شدیم. در حال حاضر کیلگور همراه با همکاران خود مشغول جمع آوری شواهدی در مورد این سوء استفاده توسط مقامات کمونیست چین است. قربانیان اصلی این ماجرا تمرین کنندگان فالون گونگ هستند.

پس از شنیدن این ماجرا وحشت زده شدیم و در ابتدا شک داشتیم. گزارش در ابتدا بیشتر شبیه به داستان‌‌‌‏های ترسناک علمی- تخیلی بود که پزشکان ماهر با استفاده از روش‌‌‌‏های پزشکی استاندارد شده بر خلاف اخلاق پزشکی «بدون آسیب و صدمه» اقدام به این کار کرده‌‌‌‏اند.

متقاعد شدیم که این اتفاقات وحشتناک در حال انجام است. این کارها سازماندهی شده بود و با تائید رهبران چین صورت گرفته است. برداشت اعضای بدن در چین برای زندانیان اعدامی و یا خانواده‌‌‌‏های داوطلبی که بستگانی با مرگ مغزی دارند، انجام می‌‌‌‏‌‌‌‏شود.

اما شواهد مستقیم چیز دیگری می‌‌‌‏گوید. یکی از تمرین کنندگان فالون گونگ که از مرگ گریخته است از شواهدی می‌‌‌‏گوید که این اندام حیاتی در کجا گم می‌‌‌‏شوند.

کیلگور و همکارانش شواهد برداشت اعضای بدن و همدستی مقامات کمونیست چین در این اعمال را به صورت جهانی بیان کردند. این مسئله باعث شد که پرونده این سوء استفاده به صورت یک مشکل برای تحقیقات در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر مورد بررسی قرار گیرد و این بررسی‌‌‌‏ها تاکنون ادامه داشته است.

حتی مقامات پکن وقوع این رویداد وحشتناک و اینکه تمرین کنندگان فالون گونگ منبع اصلی اندام‌‌‌‏ها بودند را نتوانستند به راحتی انکار کنند. البته نهایتا این موضوع را رد کردند.

ناظران بی طرف با صراحت ادعای مقامات حزب کمونیست را رد کردند؛ چراکه ارقام پیوند سالانه در چین بسیار بالاتر از چیزی بود که مقامات حزب اعلام کرده بودند. مقامات ادعای ۱۰ هزار پیوند در سال داشتند در حالی که گزارشات ۶۰ تا ۱۰۰ هزار عمل پیوند عضو در سال را نشان می‌‌‌‏دهد. البته اظهارات گفته شده توسط مقامات حزب با توجه به سابقه دروغ گویی مقامات پکن ارزشی ندارد. همچنین ادعای مقامات حزب به دلیل نبود تائید و نداشتن اجازه برای تحقیق در سیستم پیوند عضو در چین قابل قبول نیست.

با وجود تمام این مباحث، موضوع مهم‌‌‌‏تر این است که چگونه می‌‌‌‏توانیم به این مسئله پایان دهیم. میلیون‌‌‌‏ها تمرین کننده فالون گونگ، اویغورها، تبتی‌‌‌‏ها و مسیحیان برای اعضای بدنشان کشته شده‌‌‌‏اند. این سوء استفاده که از نظر ابعاد از هولوکاست نیز بزرگتر است در روابط خارجی قرن ۲۱ غیر قابل قبول است و باید پایان یابد.

به طور بالقوه مؤثرترین روش در برخورد با این مسئله تشکیل جلسات خصوصی اما تند و صریح با مقامات ارشد حزب است. چین یک جامعه از بالا به پایین است و همواره تغییر به پشتوانه دولت مرکزی در کشور ایجاد می‌‌‌‏شود نه ترغیب بخش خصوصی.

ارتباط با سوء استفاده کنندگان به صورت فردی در موارد خاص پیوند عضو که به مرگ افراد نیز منجر شده است، مؤثرترین رویکرد است. «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین ریشه کن کردن فساد را مأموریت شخصی خود می‌‌‌‏داند. اما پول حاصل از فروش اعضای بدن نیز برای چینی‌‌‌‏ها  منافعی عظیم دارد.

تصور کنید وجود منبعی برای سراسر جهان که می‌‌‌‏تواند مشکل کمبود عضو برای عمل پیوند را برآورده کند.

هم اکنون در کشور‌‌‌‏های دیگر، اطلاعات اهدا کنندگان عضو یا اعضای خانواده‌‌‌‏شان همراه با جزئیات مربوط به عضو بدن و قیمت پیش بینی شده در لیست‌‌‌‏های مربوطه ثبت می‌‌‌‏شوند. داوطلبان برای اطمینان از صداقت و اطمینان در روابط خریدار / فروشنده به دقت مورد بررسی قرار می‌‌‌‏گیرند.

در حال حاضر که استفاده از اندام‌‌‌‏های بیولوژیکی شبیه سازی شده‌‌‌‏ی ۵۰ سال آینده امکان پذیر نیست، همین پیوندها پاسخ نیاز درخواست کنندگان در سراسر جهان است.

دیدگاه‌‌‌‏های مطرح شده در این مقاله نظرات نویسنده بوده و لزوما منعکس کننده دیدگاه اپک تایمز نیست.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی