Search
Asset 2

پیشروی موفقیت آمیز ارتش عراق در رمادی

Persian-ET-logo-r

نیروهای ارتش عراق موفق شدند روز دوشنبه یک مجتمع استراتژیک دولتی در شهر رمادی را از نیروهای دولت اسلامی ملقب به داعش بازپس بگیرند. مقامات نظامی عراق گفتند که این پیروزی نمادین می تواند روحیه سربازان در محاصره را برای بازپس گیری بقیه شهر تقویت کند.

سرتیپ ژنرال «یحیی رسول»، سخنگوی ارتش در بیانیه تلویزیونی در ابتدا اعلام کرد که رمادی از چنگال نفرت انگیز دولت اسلامی پس گرفته شد و به طور کامل آزاد شده است.

اما ژنرال «اسماعیل آل محلاوی»، رئیس عملیات نظامی در انبار، سریعاً توضیح داد که نیروهای دولتی فقط موفق به بازپس گیری یک مجتمع استراتژیک دولتی شده‌ و هنوز بخشی از شهر تحت کنترل داعش است. افراط‌گرایان داعش از حدود ۷۰ درصد شهر عقب نشینی کرده‌اند، ولی بقیه شهر هنوز در کنترل آن‌هاست. ارتش عراق هنوز همه مناطقی را که داعش از آن عقب نشینی کرده، تحت کنترل نگرفته است.

آل محلاوی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: « سربازان فقط وارد مجتمع دولتی شده‌‌‌‏اند. ما نمی‌توانیم بگوییم که رمادی به طور کامل آزاد شده است، هنوز مناطقی تحت کنترل داعش است و همچنان آن‌ها در حال مقاومت هستند.»

تلویزیون دولتی عراق در گزارشی سربازان عراقی را در ساختمان مجتمع دولتی نشان داد، در حالی که پرچم عراق در دست داشته و با در دست داشتن سلاح‌های خود شعار می‌‌‌‏دادند و شادمانی می‌کردند. برخی از سربازان نیز در نزدیکی این ساختمان که به شدت آسیب دیده گوسفند قربانی می‌کردند.

رمادی، مرکز استان انبار عراق یکی از مناطقی است که تحت کنترل کامل افراط‌گرایان داعش بود. این شهر و مناطق دیگر استان، صحنه درگیری‌های شدید بین ارتش آمریکا و نیروهای داعش و نیروهای القاعده در طول سال‌های پس از سرنگونی صدام حسین در سال ۲۰۰۳ بود.

سرهنگ «استیو وارن»، سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد به آسوشیتدپرس گفت: «پیروزی امروز لحظه‌ای افتخارآفرین برای عراق است.»

وی گفت : «در دست گرفتن مرکز دولتی یک دستاورد قابل توجه است. این نتیجه ماه‌ها تلاش سخت ارتش عراق، نیروهای مخالف تروریسم، نیروی هوایی ، پلیس محلی و فدرال و نیروهای غیرنظامی قومی عراق بوده است.»

وارن در ادامه گفت که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز با انجام بیش از ۶۳۰ حمله هوایی، آموزش نیروهای عراقی و دادن مشاوره و تجهیزات تخصصی برای خنثی کردن بمب‌ها و تله‌های انفجاری، نیروهای عراق را پشتیبانی کرده است.

وی تاکید کرد که این نیرو‌‌‌‏ها تا زمان پاکسازی کامل رمادی و بازگشت غیرنظامیان به شهر و همچنین جنگ با داعش در مناطق دیگر به حمایت خود از دولت عراق ادامه خواهد داد.

اپک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی