Search
Asset 2

چرا قدرت بدنی مهم است؟

(wavebreakmedia/Shutterstock)
(wavebreakmedia/Shutterstock)

ماهیچه‌های سالم شما را سرپا نگه داشته و خطر بیماری را کاهش می‌دهند!

نوشته: موهان گاری کیپاریتی

داشتن قدرت بدنی کافی برای انجام کارهای روزمره، زندگی‌مان را آسان‌تر می‌کند. اما نقش قدرت بدنی فراتر از ایجاد توانایی جسمی است. تحقیقات نشان داده است که میزان قدرت عضلانی همچنین می‌تواند اطلاعاتی در مورد زمینه و امکان خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را در اختیارمان قرار دهد!

ماهیچه‌ها با سوخت‌‌وسازِ گلوکز به سلامتی‌مان کمک می‌کند. هنگامی‌که عضلاتی قوی دارید، بدن‌تان برای ذخیره گلیکوژن «قند» فضای بیشتری در اختیار دارد. این مسئله حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و باعث کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، ذخیره چربی و دیابت نوع ۲ می‌شود.

یک مطالعه جدید که در ژورنال پیشگیری پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داد که ارتباط مستقیمی بین قدرت گریپی «توانایی تقابل شست دربرابر سایر انگشتان برای عمل گرفتن و فشردن اجسام» با خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ در آینده وجود دارد.

این تحقیق نشان داد که بزرگسالان سالمی که گریپ قدرتی ضعیفی داشتند، بیشتر از افرادی که قدرت گریپ‌شان قوی‌تر است، مستعد ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ هستند. گریپ قدرتی شاخص خوبی برای نشان دادن قوای کلی بدن است.

بنابراین، برای قوی‌تر شدن چه‌کار باید بکنید؟

فاکتوراساسی، تمرینات استقامتی و تغذیه صحیح است. ماهیچه‌ها باید به‌طور مداوم ساخته شده و کارکنند تا قوی بمانند. مصرف پروتئین کافی در ساخت ماهیچه‌ها نقش عمده‌ای دارد و انجام تمرین‌های استقامتی و تحمل وزنه، باعث کارکردن وفعال ماندن عضله می‌شوند.

استفاده از کِش‌های قدرتی بدن‌سازی، یک گام عالی برای شروع کار است. این کش‌ها الگوهای حرکات طبیعی را محدود نمی‌کنند و انعطاف پذیر بوده و دامنه حرکتی بالایی دارند «یعنی می‌توانید در هرجایی که بخواهید میزان مقاومت آن را تنظیم کنید». همچنین تقریباً در هر زمان و مکانی قابل استفاده‌اند.

هنگام انتخاب کش‌های قدرتی باید به این موارد دقت کنید: میزان مقاومت کش، شرکت سازنده و مواد تشکیل دهنده آن. اغلب توصیه می‌شود که یک مجموعه از کش‌ها با مقاومت‌های مختلف بخرید که بتوانید به سطح مقاومت صحیح برسید. به‌عنوان مثال زانوها و پشت‌تان نسبت به بازوهای‌تان، نیاز به وزن بیشتر و کارکردن با کش قوی‌تری دارند.

خرید مجموعه‌ای از کش‌ها که قابل اتصال به درهستند نیز مفید است. آنها انعطاف‌پذیری بیشتری برای حرکات فراهم می‌کنند.

هدف قوی‌کردن ماهیچه، بسیاربیشتر از فقط بلند کردن اجسام سنگین است. عضلات به بهبود سوخت‌و‌ساز بدن و مبارزه با بیماری‌های مزمنی مانند دیابت نوع ۲ کمک می‌کنند. تمرینات استقامتی می‌توانند نقش عمده‌ای در سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به بیماری داشته باشند.‌

«موهان گاری کیپاریتی» دارای مدرک پزشکی از دانشگاه عثمانیه (دانشگاه علوم بهداشت) است. وی بیش از یک دهه در پزشکی بالینی طبابت کرده است.

مطالب دیگر:

اپک‌تایمز در هنگ‌کنگ بازداشت کارکنان خود توسط پلیس را به شدت محکوم کرد

مادری که تمام خانواده‌اش را در آزار و شکنجه فالون گونگ به دست رژیم چین از دست می‌دهد

فالون دافا، مدیتیشنی که بیش از صد میلیون نفر آن را تمرین می‌کنند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی