Search
Asset 2

کانادا پناهجویان بیشتری را می‌‌‏پذیرد

پناهندگان و مهاجران سوری در ترمینال اتوبوسرانی ترکیه اعتصاب کردند
پناهندگان و مهاجران سوری در ترمینال اتوبوسرانی ترکیه اعتصاب کردند. (Ahmet Sik/Getty Images)
پناهندگان و مهاجران سوری در ترمینال اتوبوسرانی ترکیه اعتصاب کردند
پناهندگان و مهاجران سوری در ترمینال اتوبوسرانی ترکیه اعتصاب کردند. (Ahmet Sik/Getty Images)

 

با وجود موافقت برای قبول پناهجویان بیشتر در کانادا کارشناسان از روشن نبودن وضعیت منابع مالی تخصیص داده شده به پناهجویان سوری خبر می‌‌‌‌‏دهند.

استان بریتیش کلمبیا در کانادا نیز برای کمک به آوارگان سوری با دادن وعده‌‌‌‌‏ی پشتیبانی از پناهجویان به سایر استان‌‌‌‌‏های کانادا پیوست.

«مونیکا بوید»، استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو گفت: «درخواست پذیرش آورگان سوری بیشتر پرداخت پولی معادل ۳۵ هزار دلار برای هر خانواده‌‌‌‌‏ی پناهنده (در سال اول) را به دولت فدرال تحمیل می‌‌‌‌‏کند.»

این بدان معناست که هنوز مشخص نیست پول مربوط به کمک رسانی به پناهجویان سوری از کجا تامین خواهد شد.

مقررات فعلی، اجازه حمایت از پناهجویان را به استان‌‌‌‌‏ها نداده است و فقط دولت فدرال و برخی از افراد خاص (شهروندان بانفوذ) قادر به کمک و حمایت از پناهجویان هستند. اما این قانون هم جلوی استان‌‌‌‌‏ها را برای طلب پول بیشتر در جهت کمک به پناهجویان نگرفته است.

در این راستا ۸ سپتامبر «کریستی کلارک»‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏، نخست وزیر استان بریتیش کلمبیا اعلام کرد که دولت بودجه‌‌‌‌‏ی یک میلیون دلاری را برای کمک به پناهجویان جنگ زده سوریه اختصاص داده است.

روز ۷ سپتامبر، کبک نیز اعلام کرد که آماده است تا پایان سال، ۳۶۵۰ پناهنده‌‌‌‌‏ی سوری را بپذیرد که ۲۴۵۰ نفر بیش‌‌‌‌‏تر از برنامه ریزی اولیه این استان است.

این استان همچنین وعده داد که ۲۹ میلیون دلار برای کمک به پناهندگان و به منظور آموزش زبان، کار، آموزش و پرورش و مراقبت‌‌‌‌‏های بهداشتی صرف کند.

اواخر هفته‌‌‌‌‏ی گذشته، انتاریو از اتاوا خواست که تا پایان سال ۲۰۱۵، پنج هزار پناهنده‌‌‌‌‏ی سوری را بپذیرد؛ این در حالی است که مانیتوبا نیز متعهد شده است که ۴۰ هزار دلار برای کمک به ارائه کنندگان خدمات اسکان برای صدها آواره در ماه‌‌‌‌‏های آینده کمک کند. این استان همچنین اعلام کرد که قادر به پذیرش افراد بیشتری است.

کلارک در ونکوور همچنین تاکید کرد که بریتیش کلمبیا مسئول تصمیم گیری برای پذیرش تعداد بیشتر پناهندگان نیست. وی در این خصوص گفت: « این وظیفه اتاوا است. وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم آمادگی این کار را داریم.»

وی همچنین درباره‌‌‌‌‏ی مرگ پناهنده‌‌‌‌‏ی کودک سه ساله‌‌‌‌‏ی سوری صحبت کرد. جسد این کودک که در سواحل دریای مدیترانه پیدا شد با انتشار در رسانه‌‌‌‌‏های اجتماعی به شدت افکار عمومی را برانگیخت.

کلارک در این خصوص گفت: «آلن کردی و خانواده‌‌‌‌‏اش نمی‌‌‌‌‏میرند؛ آن‌‌‌‌‏ها چیزی نداشتند و فقط به اندازه‌‌‌‌‏ی کافی خوشبخت نبودند و در کشوری جنگ زده زندگی می‌‌‌‌‏کردند.»

وی در ادامه گفت: «ما خوش شانس هستیم. آلن کردی بدشانس بود. وظیفه‌‌‌‌‏ی ما این است که مطمئن شویم که در مقام شهروند کانادا فرصت‌‌‌‌‏های بیشتری برای اشتراک این شانس به پناهندگان بدهیم.»

«استفان هارپر»، نخست وزیر کانادا درحالی که اخیراً برای پذیرش پناهندگان سوری بیشتری تحت فشار بوده است، گفت که او نیز می‌‌‌‌‏خواهد پناهنده‌‌‌‌‏ی بیشتری را بپذیرد، مادامی‌‌‌‌‏که کانادا با ورود تروریست از این منطقه جنگی تهدید نشود.

وی در این خصوص گفت: «ما درباره‌‌‌‌‏ی ورود احتمالی تروریست‌‌‌‌‏ها به دلیل ورود تعداد زیاد مهاجران سوری در حال صحبت هستیم؛ چراکه می‌‌‌‌‏خواهیم مطمئن شویم که در حین پذیرش پناهنده‌‌‌‌‏ی بیشتر، از شهروندان کانادایی در برابر خطرات امنیتی محافظت کنیم.»

اپک‌‌‌‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی