Search
Asset 2

کشتی تایتانیک ۲ تا سال ۲۰۱۸ ساخته می‌‏شود

پس از توقف طولانی تایتانیک ۲ ساخته خواهد شد.
تایتانیک ۲ تا سال ۲۰۱۸ ساخته می‌‏شود
 پس از توقف طولانی تایتانیک ۲ ساخته خواهد شد.

پس از توقف طولانی تایتانیک ۲ ساخته خواهد شد. (JOEL SAGET/AFP/Getty Images)

در سال ۲۰۱۲ «کلایو پالمر»، بیلیونر استرالیایی اعلام کرد که قصد ساخت کشتی تایتانیک دیگری در مقیاس یک به یک را دارد. به گزارش بی‌بی‌سی ساخت این کشتی در سال ۲۰۱۲ همزمان با یکصدمین سالگرد غرق تایتانیک در چین شروع شد، ولی هیچگاه به پایان نرسید و برخی فکر کردند پروژه برای همیشه ناتمام مانده است.

با این‌حال، بلفاست تلگراف گزارش کرد که سخنگوی پالمر اعلام کرده که این پروژه متوقف نشده و فقط به تاخیر افتاده است. وی از اتمام ساخت این کشتی تا پایان ۲۰۱۸ خبر داد.

کشتی تایتانیک ۲ تا حد امکان شبیه تایتانیک اصلی ساخته خواهد شد، ولی به دلایل قانونی کاملا یکسان نخواهد بود.

در سال ۱۹۱۲ کشتی تایتانیک به زیر آب رفت و ۱۵۰۰ مسافر آن نیز کشته شدند. این حادثه با فیلمی که با همین عنوان در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، به رویدادی جاودانه تبدیل شد.

کشتی جدید که ۱۳ فوت عریض‌تر است، بدنه آن با جدیدترین استاندارهای ساخت کشتی جوشکاری و محکم می‌شود.

«جیمز مک دونالد»، مدیر بازاریابی جهانی شرکت راه ستاره آبی پالمر در گفتگو با تلگرف گفت: «تایتانیک ۲ دارای جدیدترین سیستم‌‏های تخلیه، کنترل ماهواره‌ای، سیستم‌های ناوبری و رادارهای دیجیتال و تمام تجهیزات مورد انتظار از یک کشتی در قرن ۲۱، خواهد بود.»

کشتی تایتانیک اصلی در مسیر بندر ساوت‌همتون به نیویورک غرق شد، در حالی‌که تایتانیک ۲ قصد دارد اولین سفر خود را از بندر جیانگ‌سو در شرق چین به مقصد دبی در امارات متحده عربی انجام دهد.

شرکت راه ستاره آبی پالمر اعلام کرد که این شرکت با تقاضای زیادی از سوی شرکای تجاری برای عقد قرارداد و مسافرانی که حاضر به پرداخت حدود یک میلیون دلار برای این سفر هستند، روبروست.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی