Search
Asset 2

کشف یک اسکلت باستانی در ایرلند

کشف یک اسکلت باستانی در ایرلند
بقایای اسکلتی که تصور می‌‏شود به حداقل ۱۰۰۰ سال پیش تعلق دارد و در شهر کیلمور کوآی در وکسفورد پیدا شده است.(Google Maps)
کشف یک اسکلت باستانی در ایرلند
بقایای اسکلتی که تصور می‌‏شود به حداقل ۱۰۰۰ سال پیش تعلق دارد و در شهر کیلمور کوآی در وکسفورد پیدا شده است.(Google Maps)

یک اسکلت باستانی پس از رسیدن طوفان اوفلیا به ایرلند کشف شده است.

بررسی‌‏های لازم توسط آسیب شناس ایرلندی، «ماری کاسیدی» انجام خواهد شد. به گفته وی، اسکلت احتمالا به عصر آهن تعلق دارد که حدود ۱۶۰۰ سال پیش پایان یافته است و برای آزمایش به دوبلین منتقل خواهند شد.

به گزارش روزنامه ایرلندی دیلی میرر باقی مانده اسکلت که حداقل به یک هزار سال پیش برمی‌‏گردد در شهر کیلمور کوآی در وکسفورد به علت قرار گرفتن در معرض طوفان افلیا کشف شده است.

«جیم مور»، عضو شورای محلی گفت: «مردم پس از پیاده روی (اسکلت) را کشف کردند. این منطقه از آن زمان بسته شده است. به نظر می‌‏رسد که در یک قبر بوده است و به همین دلیل است (همانند) جسدی که در ساحل شسته شده باشد، نیست.»

مور توضیح داد: «(مکان کشف اسکلت) نزدیکترین نقطه به دریا و بسیار دور از دسترس است و اکنون این مسئله مطرح می‌‏شود که آیا زمین‌‏های دفن شده بیشتری در این منطقه وجود دارد یا خیر.»

نیروی طوفان خط ساحلی کشور را مختل و موقتا فرسایش را تسریع کرده است.

وی گفت: «این منطقه بسیار جزر و مدی است به همین دلیل فرسایش صورت گرفته است. همچنین این محل در معرض نابودی قرار داد و این چگونگی شناسایی آن است.»

حادثه‌‏ای مشابه دو سال پیش در نزدیکی خلیج بلیتیک ایجاد شد. مور گفت: «این یکی دیگر از اسکلت‌‏های قدیمی بود که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. باید در نظر داشته باشیم که آیا نیاز به بررسی بیشتر باستان شناسی وجود دارد؟»

مطالب دیگر:

صف طولانی انتظار پیوند عضو در ایران و زمان کوتاه دو هفته‌‌‌‌‏ای دریافت عضو در چین

پیشنهاد میزبانی مشترک کانادا، آمریکا و مکزیک برای جام جهانی ۲۰۲۶

شش پیشگویی نوستراداموس که به آرامی به وقوع می‌‌‌‌‏پیوندند

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی