Search
Asset 2

۱۲۴ میلیون کودک محروم از تحصیل/ ۱۰ درصد جهان هنوز بی‌سوادند

فقر بی سوادی تحصیلات
(Sean Gallup/Getty Images)
فقر بی سوادی تحصیلات
(Sean Gallup/Getty Images)

در حالی که گزارش‌ها از کاهش نرخ بی‌سوادی در جهان حکایت دارند، هنوز ۱۲۴ میلیون کودک در سراسر جهان، محروم از تحصیل در مدرسه‌اند. این در حالی است که بی‌سوادان بیش از ۱۰ درصد جمعیت کره زمین، حدود ۷۵۷ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که آمار و ارقام نشان دهنده موفقیت نسبی برنامه توسعه هزاره سازمان ملل برای افزایش نرخ ثبت نام کودکان در مدارس ابتدایی است.

در سپتامبر ۲۰۱۵، سازمان ملل اعلام کرد یکی از هدف‌های جدید توسعه پایدار، بهبود کیفیت تحصیل در سراسر جهان است. این در حالی است که بنا بر اعلام رسمی بستر مناسب برای آموزش‌ مناسب حدود یک میلیارد نفر در جهان فراهم نیست. ایجاد نظام آموزشی مناسب یکی از پایه‌های ایجاد توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که منجر به کاهش فقر، رونق اقتصاد، ارتقای نظام سلامت وایجاد و گسترش سبک زندگی متعادل در جهان می‌شود.

برد ال‌برسور کانادایی که متخصص توسعه یک فعال اجتماعی در این زمینه است، اخیرا مقاله مفصلی در این باره نوشته که در وب‌سایت انگلیسی‌زبان اپک‌تایمز منتشر شده است.

در بخش‌هایی از این مقاله او اشاره می‌کند که «قطعا تحصیل تنها راه حل برای توسعه پایدار نیست، اما بی‌شک پایه پیشرفت درست می‌تواند باشد. در دهه آینده با کمک افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه رشد باسوادی در جهان، فرصت بهتری برای بالا بردن کیفیت تحصیل در مناطق فقیر و محروم وجود خواهد داشت که این خود ابزاری برای پیاده کردن برنامه کاهش فقر در این مناطق خواهد بود.»

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی