Search
Asset 2

۸۰ درصد از استخرهای شنای عمومی امریکا در بازرسی‌‌‏های معمول بهداشت مردود می‌‌‏شوند

تقریبا ۱۳ درصد از استخرهای شنای عمومی در امریکا تخلفات شدیدی دارند که لازم است فورا بسته شوند. همچنین ۲۰ درصد از استخرهای کوچک کودکان نیز باید بسته شوند. (file)
تقریبا ۱۳ درصد از استخرهای شنای عمومی در امریکا تخلفات شدیدی دارند که لازم است فورا بسته شوند. همچنین ۲۰ درصد از استخرهای کوچک کودکان نیز باید بسته شوند. (file)

حالا که تابستان شروع شده پیش از اینکه در استخرهای عمومی شیرجه بزنید از ایمنی آن مطمئن شوید.

مرکز کنترل بیماری‌‌‏های آمریکا(CDC) ، ۱۹ می گزارش جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌‌‏دهد ۸۰ درصد از سالن‌‌‏های آبی عمومی در امریکا حداقل دارای یک تخلف در زمان بازرسی بوده‌‌‏اند. تقریبا ۱۳ درصد از استخرهای شنای عمومی تخلف‌‌‏های شدیدی دارند که لازم است فورا بسته شوند و ۲۰ درصد از استخرهای کوچک کودکان نیز باید بسته شوند.

سی‌‌‏دی‌‌‏سی بیش از ۸۴ هزار پرونده را در بازرسی ۴۸ هزار تسهیلات آبی عمومی از جمله استخر، وان آب داغ و تفریحگاه‌‌‏های آبی مورد مطالعه قرار داده است. در این سوابق آمده است که حدود ۶۶ هزار عدد از آن‌‌‏ها متخلف بوده‌‌‏اند. بازرسی‌‌‏ها نشان داد در بیش از ۸ هزار مورد بازرسی عادی حداقل یک مورد تخلف برای توقیف سریع وجود دارد که این موضوع نشان دهنده وجود یک تهدید جدی برای سلامت عمومی است.

توصیه هایی برای همه

در اینجا موارد کوتاهی از برخی از شایع‌‌‏ترین مشکلات سلامت و ایمنی لیست شده است:

  • از نوار تست (آزمایشی) برای تعیین غلظت pHو کلر یا برم آب استفاده شود.
  • غلظت کلر باید حداقل ۱ ppm (1 میلی گرم  از یک ماده در یک لیتر از یک مایع) در استخر و حداقل ۳ ppm (۳ میلی گرم  از یک ماده در یک لیتر از یک مایع) در وان داغ / چشمه‌‌‏های معدنی باشد.
  • غلظت برم آزاد حداقل ۳ ppm در استخر و حداقل ۴ PPM در وان داغ / چشمه‌‌‏های معدنی باشد.
  • pH آب بین ۷.۲ تا ۷.۸ است.
  • کف استخر باید قابل مشاهده باشد؛ چراکه آب زلال به نجات غریق‌‌‏ها برای کمک به شناگران کمک می‌‌‏کند.
  • درپوش تخلیه آب در کف استخر بررسی شود، درپوش خراب، شکسته یا شل می‌‌‏تواند به شناگران آسیب برساند.
  • از وجود نجات غریق در سالن‌‌‏های عمومی اطمینان حاصل شود. اگر نجات غریقی حضور نداشت، بررسی شود که آیا تجهیزات ایمنی مانند حلقه نجات با طناب یا میله بلند در دسترس است.
اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی