ایندیپندنت فارسی گزارش داده است وزیراحمد تاجیک، شهروند افغانستانی در جریان شرکت در خیزش ملی ایران با شلیک گلوله ماموران سرکوب جمهوری اسلامی کشته شده است.
براساس این گزارش، وزیراحمد تاجیک از مخالفان امارت اسلامی طالبان، ساکن تهران بود و به دلیل سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی در روز پنجشنبه ۱۸ دی با شلیک گلوله جنگی ماموران جمهوری اسلامی در یکی از خیابانهای تهران جان باخت.
پیش از این نیز در جریان اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی در سال ۲۰۲۲، سازمان عفو بینالملل گزارش داده بود محمدرضا سروری و ستاره تاجیک دو نوجوان افغانستانی ساکن تهران بودند که توسط ماموران سرکوب جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.
















