مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پس از حمله صبح شنبه در ونزوئلا گفت مقامهای دولت کوبا باید نگران باشند.
روبیو که اصالتا کوبایی تبار است، در کنفرانس خبری ۳ ژانویه که به تشریح این عملیات اختصاص داشت، گفت: «اگر من در هاوانا زندگی میکردم و جزو دولت بودم، دستکم کمی نگران میشدم.»
او همچنین گفت کوبا توسط مردانی «ناتوان» اداره میشود که اجازه دادهاند اقتصاد کشور به «فروپاشی کامل» برسد.
پیشتر در همان روز، رهبر کوبا میگل دیاس-کانل برمودس خواستار واکنش بینالمللی علیه عملیات ایالات متحده شد و آن را «حملهای جنایتکارانه» خواند.

















