Search
Asset 2

مبارزه با کاهش جمعیت زنبورهای عسل

(Chris McGrath/Getty Images)
(Chris McGrath/Getty Images)
(Chris McGrath/Getty Images)


به‌دنبال کاهش شدید جمعیت زنبورهای عسل در آمریکا طی چند سال گذشته، دولت آمریکا دستور تشکیل گروه عملیاتی ویژه‌ای را برای جلوگیری از کاهش جمعیت زنبورها صادر کرد.

کاخ سفید با اختصاص ۸ میلیون دلار بودجه به این امر، وزارت کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست را مسئول مدیریت این برنامه اعلام کرد.

زنبورهای عسل در عمل باروری و گرده‌افشانی  میوه‌جات و سیفی‌جات نقش بسزایی ایفا می‌کنند و بنابه اعلام کاخ سفید، نقش این حشرات در اقتصاد کشاورزی آمریکا، برابر ۱۵ میلیارد دلار در سال است.

فقدان تنوع ژنتیکی، آفت، استفاده از حشره‌کش‌ها، شیوع بیماری‌های مهلک، کاهش منابع علوفه‌ی طبیعی و ازدیاد جمعیت هیره‌ها از دلایل عمده‌ی کاهش جمعیت زنبورها عنوان شده است.

سال گذشته نیز دانشمندان بریتانیایی علت مرگ میلیون‌ها زنبور عسل در سراسر دنیا را وجود نوعی کرم به نام «واروئا»، اعلام کردند.

در برخی از نقاط دنیا پدیده‌ی خشک‌سالی و آلودگی هوا موجب کاهش تعداد زنبورهای عسل شده است.

در سال‌های اخیر تعداد زنبورهای کندوهای عسل نیز به شدت کاهش یافته‌ که این واقعه به پدیده‌ی «سقوط کندو» موسوم است.

همچنین با کاهش زنبورهای عسل، جمعیت حشراتی چون پروانه‌ی سلطان که نقش مهمی در گرده‌افشانی گیاهان دارند کاهش یافته است.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.

اخبار بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی