logo_eet

سازمان استاندارد غذایی انگلیس: مرغ را قبل از پختن نشویید

شستن مرغ قبل از طبخ موجب انتشار باکتری خطرناکی به نام «کمپیلوباکتر» می‌‌‌‏شود و در دراز مدت سلامتی انسان را به خطر می‌‌‌‌‏اندازد.  (Neilson Barnard/Getty Images for The New York Culinary Experience)
شستن مرغ قبل از طبخ موجب انتشار باکتری خطرناکی به نام «کمپیلوباکتر» می‌‌‌‏شود و در دراز مدت سلامتی انسان را به خطر می‌‌‌‌‏اندازد. (Neilson Barnard/Getty Images for The New York Culinary Experience)
شستن مرغ قبل از طبخ موجب انتشار باکتری خطرناکی به نام «کمپیلوباکتر» می‌‌‌‏شود و در دراز مدت سلامتی انسان را به خطر می‌‌‌‌‏اندازد. (Neilson Barnard/Getty Images for The New York Culinary Experience)


شستن مرغ قبل از طبخ موجب انتشار باکتری خطرناکی به نام «کمپیلوباکتر» می‌‌‌‏شود و در دراز مدت سلامتی انسان را به خطر می‌‌‌‌‏اندازد.

به گزارش ایرنا از یونایتد‌‌‌‌‏پرس، سازمان استاندارد غذایی انگلیس اعلام کرد که کمپیلوباکتر از طریق قطرات آبی که در هنگام شستن مرغ به دست و لباس فرد شوینده می‌‌‌‌‏پاشد به اطراف آشپزخانه منتقل می‌‌‌‌‏شود.

این باکتری می‌‌‌‏تواند باعث بروز تهوع، اسهال، سندرم روده تحریک‌‌‌‏پذیر، آرتریت، چشم درد و مشکلات عصبی شود.

در نظر‌‌‌‏سنجی که توسط سازمان استاندارد غذایی انگلیس به اجرا در‌‌‌‏آمد، ۴۴ درصد از افراد مورد مصاحبه قبل از پختن مرغ، آن را می‌‌‌‏شویند.

طبق این نظرسنجی، فقط ۲۸ درصد از آن‌‌‌‏ها از باکتری کمپیلوباکتر اطلاع داشتند.

کمپیلوباکتر موجود در گوشت مرغ  می‌‌‌‏تواند مواد غذایی وابزار آشپزخانه را آلوده نماید. برای کنترل این باکتری لازم است اصول بهداشتی رعایت شود.

اپک‌‌‌‏تایمز در ۳۵ کشور و ۲۱ زبان منتشر می‌‌‌‌‏شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *