تیم فوتبال سامی اسپورت با انتشار بیانیهای اعلام کرد در اعتراض به ابلاغیهای مبنی بر ممنوعیت استفاده از لباس و بازوبند مشکی، از ادامه رقابتهای لیگ انصراف میدهد.
در این بیانیه آمده است که به تمامی ناظران مسابقات اعلام شده در صورت استفاده هر بازیکن یا تیمی از نمادهای مشکی، ضمن محرومیت، از برگزاری بازی جلوگیری خواهد شد.
مسئولان این باشگاه با اشاره به «فشارهای امنیتی» اعلام کردند بهمنظور جلوگیری از آسیب به بازیکنان و اعضای تیم، تصمیم به کنارهگیری از ادامه مسابقات گرفتهاند.
مالک باشگاه در بخشی از این اطلاعیه تأکید کرده است که حاضر است «تیم و امتیاز آن را منحل کند»، اما هیچیک از بازیکنان یا اعضای باشگاه با محرومیت مواجه نشوند. مدیران این تیم همچنین تصریح کردهاند با قاطعیت پشت بازیکنان خود ایستادهاند.
در متن بیانیه همچنین آمده است که این تصمیم «به دلیل همدردی با مردم عزیز» و بدون ارتکاب هیچ تخلفی اتخاذ شده و هدف از آن حمایت از جوانان کشور عنوان شده است.
این تیم فوتبال همچنین روز دوشنبه ۴ اسفند در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «در جای درست تاریخ قرار گرفتن، شجاعت و شرف میخواهد.»
بازیکنان سامی اسپورت دو هفته پیش در دیدار مقابل تیم «رعد پدافند ارتش» با لباس و بازوبندهای مشکی وارد زمین شدند و پس از گلزنی نیز با قرار دادن دستان خود روی صورت، با جاویدنامان انقلاب شیر و خورشید ابراز همدردی کردند.
تیم سامی اسپورت در دسته چهارم لیگ فوتبال ایران حضور دارد.
















