Search
Asset 2

غریب‌آبادی: پس از گفت‌وگوی صریح با تروئیکای اروپا، توافق کردیم رایزنی‌ها ادامه یابد

پس از مذاکراتی صریح در استانبول، دو طرف بر ادامه گفت‌وگو درباره تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای توافق کردند
کاظم غریب‌آبادی. (irna.ir)

کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اعلام کرد که پس از دیداری «جدی، صریح و مفصل» با مدیران سیاسی تروئیکای اروپا در استانبول، دو طرف بر تداوم رایزنی‌ها در آینده توافق کردند.

او روز جمعه ۳ مرداد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این گفت‌وگوها، آخرین تحولات مربوط به لغو تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت. غریب‌آبادی همچنین با انتقاد از مواضع طرف‌های اروپایی درباره جنگ اخیر، مواضع جمهوری اسلامی، از جمله در مورد مکانیسم اسنپ‌بک را تشریح کرد.

او افزود که پس از بررسی جنبه‌های مختلف موضوع، تصمیم بر ادامه رایزنی‌ها گرفته شد.

روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داده بود که هدف از این دیدار، ارزیابی میزان تمایل تهران برای جلوگیری از بازگشت تحریم‌های سازمان ملل بوده است. این مذاکرات در کنسولگری ایران در استانبول برگزار شد.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی