رئیس انجمن بیماریهای سینه ایران اعلام کرد سالانه حدود ۲۰ هزار بیمار جدید شناسایی میشوند و سن ابتلا در ایران بهطور متوسط ۱۰ سال کمتر از میانگین جهانی است.
به گزارش ایلنا، ناهید نفیسی روز جمعه ۲۱ آذر بیان کرد که شیوع سرطان سینه در کشور روند رو به افزایش دارد و اکنون هر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به این بیماری مبتلا میشود.
به گفته او، یکی از مهمترین دلایل کاهش سن ابتلا، جوان بودن ساختار جمعیتی کشور است، اما او عوامل سبک زندگی را نیز بسیار مؤثر دانست.
خانم نفیسی گفته است که افزایش مصرف سیگار، قلیان و الکل در میان جوانان، بالا رفتن سن ازدواج، تأخیر یا عدم تمایل بسیاری از زنان به فرزندآوری و نیز کوتاه بودن دوره شیردهی، همگی از عوامل موثر این روند هستند.
طبق آمار ارائهشده توسط رئیس انجمن بیماریهای سینه ایران، حدود یکچهارم تا یکسوم مبتلایان کمتر از ۴۰ سال سن دارند، همچنین نیمی از بیماران در سنین زیر ۵۰ سال قرار میگیرند و حدود ۳ تا ۵ درصد نیز در گروه سنی بسیار جوان، یعنی زیر ۳۰ سال شناسایی میشوند.

















