همزمان با ورود جنگ به سومین هفته، اسرائیل حملات جدیدی را علیه تهران و بیروت انجام داد و جمهوری اسلامی نیز به حملات موشکی و پهپادی خود علیه کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه داد.
ارتش اسرائیل در روز سهشنبه ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) اعلام کرد موج گستردهای از حملات را علیه زیرساختهای وابسته به جمهوری اسلامی در تهران انجام داد.
این نهاد نظامی همچنین از اجرای دور تازهای از حملات علیه زیرساختهای گروه حزبالله در بیروت خبر داد.
ایال زمیر، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، اعلام کرد که این کشور به حمله به اهداف متعدد در ایران با هدف تضعیف توان نظامی و ساختار حکومتی ادامه میدهد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از اهداف اصلی این حملات است.
او همچنین تأکید کرد که عملیات علیه حزبالله و رفع تهدید از مناطق شمالی اسرائیل همچنان از محورهای اصلی عملیات نظامی است و افزود ارتش در حال اجرای «عملیات زمینی دقیق و هدفمند» در لبنان است.
در همین راستا، جمهوری اسلامی نیز به حملات خود ادامه داده و ارتش اسرائیل اعلام کرد چندین موشک شلیکشده از سوی ایران را شناسایی کرده و سامانههای پدافندی برای رهگیری آنها فعال شدهاند.
عربستان سعودی اعلام کرده است که بیش از ۱۲ پهپاد را در استان شرقی خود رهگیری کرده است. قطر نیز از رهگیری دو موج حملات موشکی خبر داد.
امارات متحده عربی نیز اعلام کرده است که تا بعدازظهر امروز، ۱۰ موشک بالستیک و ۴۵ پهپاد را رهگیری کرده و از آغاز درگیریها تاکنون با بیش از ۱۶۰۰ پهپاد، ۱۵ موشک کروز و ۳۱۴ موشک بالستیک مقابله کرده است.
در پی این حملات، در ابوظبی، یک شهروند پاکستانی بر اثر اصابت ترکش ناشی از رهگیری موشک جان خود را از دست داده است. همچنین در کویت دو نیروی امدادی در پی سقوط ترکش موشک بر یک مرکز آمبولانس زخمی شدند که وضعیت آنها پایدار اعلام شده است.
















