جمهوری اسلامی بامداد یکشنبه دور تازهای از حملات موشکی را به سوی اسرائیل و چند کشور خاورمیانه آغاز کرد؛ اقدامی که تهران آن را در چارچوب پاسخ به کشتهشدن علی خامنهای توصیف کرده است.
نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد «دقایقی پیش موشکهایی از ایران به سوی قلمرو اسرائیل شلیک شده است» و بهدنبال آن آژیرهای هشدار در چندین منطقه فعال شد. این نهاد افزود نیروی هوایی در حال رهگیری موشکها و اقدام برای «رفع تهدید» است.
همزمان قطر نیز از حملات خبر داد و سفارت آمریکا در اردن از شهروندان آمریکایی خواست در محل اقامت خود بمانند. در اطلاعیه سفارت به گزارشهایی درباره عبور موشکها، پهپادها و راکتها از حریم هوایی اردن اشاره شده است.
در امارات متحده عربی نیز دفتر رسانهای دوبی اعلام کرد سقوط بقایای پهپادهای رهگیریشده در حیاط دو خانه مسکونی به زخمیشدن دو نفر منجر شده است. مقامهای محلی اعلام کردند این پهپادها توسط سامانههای پدافندی رهگیری شده بودند.

















