Search
Asset 2

کره شمالی حمله آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران را محکوم کرد

کره شمالی حمله ایالات متحده به تأسیسات هسته‌ای ایران را «نقض جدی منافع امنیتی و حقوق سرزمینی یک کشور مستقل» توصیف کرد و آن را به‌شدت محکوم کرد.
(kcnawatch.org)

کره شمالی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی از طریق خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای، حمله ایالات متحده به تأسیسات هسته‌ای ایران را «نقض جدی منافع امنیتی و حقوق سرزمینی یک کشور مستقل» توصیف کرد و آن را به‌شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به «تحرکات جنگ‌طلبانه بی‌پایان و توسعه‌طلبی سرزمینی اسرائیل» که به گفته او مورد حمایت غرب قرار گرفته، اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل مسئول تنش‌های کنونی در خاورمیانه هستند.

روابط نزدیک ایران و کره شمالی، به‌ویژه در زمینه همکاری‌های موشکی، طی دهه‌های اخیر همواره مورد توجه نهادهای اطلاعاتی غرب بوده است. یک کمیته پیشین سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که دو کشور همکاری‌های خود را در پروژه‌های توسعه موشک‌های دوربرد از سر گرفته‌اند.

برخی تحلیل‌گران معتقدند پیونگ‌یانگ ممکن است در بازسازی تأسیسات تولید موشک ایران که در حملات اخیر تخریب شده‌اند، کمک فنی ارائه دهد.

در ماه‌های اخیر، کره شمالی همچنین همکاری نظامی بی‌سابقه‌ای با روسیه، دیگر شریک راهبردی جمهوری اسلامی، آغاز کرده و طبق گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین، هزاران نیروی نظامی، موشک بالستیک و تسلیحات دیگر برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

اخبار بیشتر

عضویت در خبرنامه اپک تایمز فارسی