مسعود پزشکیان رئیس دولت جمهوری اسلامی به رئیس شورای اروپا گفت که اسرائیل و آمریکا در جریان جنگ ۱۲ روزه، بعد از پاسخ «قاطع» جمهوری اسلامی ناگزیر به درخواست آتشبس شدند.
پزشکیان شامگاه چهارشنبه، ۱۸ تیر در تماس تلفنی با آنتونیو کوستا، رئیس شورای اروپا ضمن بیان این مطلب افزود اسرائیل بدون هماهنگی و اجازه آمریکا توان انجام چنین اقدامی را نداشت.
او همچنین آژانس بینالمللی انرژی اتمی را متهم به داشتن استانداردهای «دوگانه» کرد و افزود: عدم رعایت اصل بیطرفی در ارائه گزارشها، چشمپوشی از حمله آشکار به تأسیسات هستهای و سکوت در برابر نقض قوانین بینالمللی، از جمله مصادیقی است که جایگاه و اعتبار آژانس را با تردید مواجه میکند و منجر به تصویب چنین قانونی در مجلس شورای اسلامی شده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه هفته گذشته ۱۳ تیر اعلام کرد که بازرسان خود را به دلیل نگرانیهای امنیتی از ایران خارج کرده است.
گروسی بهتازگی گفته است که عدم دسترسی آژانس به تاسیسات هستهای ایران، تهدیدی برای امنیت بینالمللی است.
















