«روساتم»، شرکت دولتی انرژی هستهای روسیه اعلام کرد که مسکو و تهران تفاهمنامهای برای احداث نیروگاههای هستهای کوچک در ایران امضا کردهاند.
به گزارش رویترز، این توافق در جریان دیداری در مسکو میان الکسی لیخاچف، رئیس روساتم و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی به امضا رسیده است.
بر اساس این گزارش، روساتم این طرح را یک «پروژه راهبردی» توصیف کرده است.
اسلامی پیشتر در گفتوگو با رسانههای داخلی تأکید کرده بود که جمهوری اسلامی قصد دارد در چارچوب برنامهای بلندمدت، هشت نیروگاه هستهای جدید احداث کند تا ظرفیت تولید انرژی هستهای کشور تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۲۰ گیگاوات برسد.
به گفته محمد اسلامی، ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاههای اتمی در بوشهر در حال انجام است.

















